استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بدهی واحدهای تولیدی و صنعتی به بانک های این استان هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا اقبال عباسی شامگاه سه شنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بدهکاران بانکی باید ابتدا بخشی از بدهی خود به بانک‌ها را تسویه و سپس برای بازپرداخت باقی مانده اقساط اقدام کنند.
وی افزود: اجرای تمامی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای بانک‌های عامل ضرورت دارد.
عباسی تصریح کرد: بانک‌های عامل ر صورت اعتراض به برخی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدبایدقبل از صدور مصوبه نظر دهند، در غیر این صورت نمی‌توانند مصوبه را راکد کنند.
وی با اشاره به ۳ مصوبه هیأت دولت در خصوص رونق در تولید یادآور شد: جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی، افزایش اشتغال و رونق تولید جزو دستاوردهای این مصوبات به شمار می‌رود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: وزیر کشور برای رونق تولید ۳ مصوبه را به استانداران ابلاغ کرده که تعویق اجراییات دستگاه‌های اجرایی در زمینه بیمه، مالیات، آب، برق، گاز و شهرداری‌ها احیای آنها با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باشد.
وی گفت: مشکلات هر کدام از طرح‌های تولیدی که قابلیت رفع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را ندارد باید به ستاد ملی ارجاع شود.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد نامطلوب یکی از بانک‌های چهارمحال و بختیاری انتقاد و تاکید کرد: عملکرد این بانک در دوره‌های مختلف فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قابل قبول نبوده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس ۳ مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی به ریاست رئیس جمهوری تصمیم گیری برای طرح‌های مشکل دار در ستادهای بعدی تسهیل و رفع موانع تولید استان تأثیرگذار است.
محمدکاظم منزوی تصریح کرد: براساس یکی از این مصوبات برخی واحدهای تولیدی دارای مشکل می‌توانند معوقات بانکی خود را تا ۶۰ ماه تقسیط کنند.
وی افزود: همچنین واحدهای تولیدی که روند فعالیت آنها به علت نوسان در شرایط اقتصادی کشور، افزایش قیمت‌ها، تحریم‌ها، نبود مواد اولیه راکد و یا تعطیل شده و برای پرداخت معوقات خود به بانک، بیمه، مالیات، شهرداری و شرکت‌های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب و گاز دچار مشکل است، می‌توانند بدهی خود را به مدت یک سال استمهال کنند.
منزوی تاکید کرد: بانک‌های عامل از پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی استان خودداری می‌کنند.
در این نشست مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه‌های بیمه، استمهال و تمدید دوباره تسهیلات بانکی، بخشش جریمه معوقات و قسط بندی مجدد وام‌ها بررسی و دستورات لازم برای تسریع و تسهیل در روند درخواست متقاضیان این طرح‌ها ارائه شد