سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: به احتمال زیاد «سهراب مرادی» در رقابت های قهرمانی جهان که شهریور ماه در تایلند برگزار می شود در یک وزن بالاتر و در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهد زد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، «محمد حسین برخواه» روز چهارشنبه اظهار داشت: سهراب وزنه بردار توانمندی است و می‌تواند در یک یا ۲ وزن بالاتر وزنه بزند. با توجه به شرایط کنونی وی، احتمال دارد پیش از آغاز رقابت‌های قهرمانی جهانی در تایلند تصمیم بر آن باشد که مرادی در وزن ۱۰۲ کیلوگرم به روی تخته برود.

وی افزود: البته این موضوع هنوز تأیید نشده اما احتمال آن وجود دارد چرا که تاکنون چیزی قطعی نشده است اما اگر قرار باشد مرادی یک وزن بالاتر وزنه بزند بدون شک او در وزن ۱۰۲ کیلوگرم روی تخته خواهد رفت.

سهراب مرادی، وزنه‌بردار ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمانی جهان ۲۰۱۷ آناهیم و ۲۰۱۸ عشق آباد و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد. وی چندی پیش از ناحیه کمر با مصدومیت مواجه شده بود.

پس از بازگشت به تمرینات زیر وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی از ناحیه کتف آسیب دید؛ البته برخلاف برخی از شایعات آسیب دیدگی وی جدی نیست و بنا به اعلام برخواه وی تا ۱۵ روز دیگر به تمرینات بازخواهد گشت.

در آستانه المپیک ۲۰۲۰ توکیو وزن ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری یکی از پرچالش ترین وزن‌ها است. کیانوش رستمی دیگر قهرمانی جهان و المپیک با وجود مرادی به این وزن آمده است و به دنبال رقابت با رکورد دار جهان و المپیک است.