معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران با بیان اینکه تغییر ساعت اداری در این استان قطعی و هیات دولت در این زمینه مصوبه خواهد داشت اعلام کرد:‌ همه آمادگی های لازم در این زمینه برای ابلاغ و اجرای مصوبه مذکور ایجاد شده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا غلامرضا عباس پاشا گفت: ساعت کار اداری در تهران با سایر استان‌ها به علت استقرار و حضور وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرکزی متفاوت است از همین رو اعلام تغییر ساعت اداری در تهران منوط به تصویب آن در هیأت دولت است.
معاون استاندار تهران گفت: اکنون اعلام تغییر ساعت اداری در این استان منتظر ابلاغ هیأت دولت است تا بلافاصله پس از آن استاندار دستور تشکیل کمیته اضطراری را صادر و نتیجه تغییر ساعت را به مردم و دستگاه‌ها اعلام کند.
وی به زمان دقیق تغییر ساعت اداری اشاره و خاطرنشان کرد: ساعت پیک (اوج) مصرف برق در استان تهران از ۱۲ تا ۱۶ ثبت شده است از همین رو به هر میزان که از ساعت کاری بعدازظهر و ساعات پایانی فعالیت دستگاه‌های اداری کاسته شود به همان میزان نیز در آغاز فعالیت دستگاه‌ها تعجیل می‌شود.
این مسئول یادآور شد: در جلسه شورای اداری استان تهران موضوع لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی مصوب و به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده است و تاکنون دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری لازم را برای صرفه جویی مصرف انرژی داشته اند.
پاشا به نتیجه اعمال تغییر ساعت طی ۲ ماه سال گذشته در دستگاه‌های اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته با این تدبیر در عملکرد تمامی دستگاه‌ها به غیر از ۲ بخش که استثنا هستند تغییر قابل توجهی در مصرف انرژی رخ داد.