معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه عمده دلیل افزایش تصادفات در جاده قدیم و آزادراه را خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا محمدرضا مشایخی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان میانه افزود: ایجاد استراحتگاه و تفریحگاه در آزادراه تبریز- میانه و جاده قدیم حوزه شهرستان می تواند سبب کاهش خستگی و خواب آلودگی در رانندگان و کاهش چشمگیر تصادفات شود.
وی اضافه کرد: در جهت رفع نواقص در جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز، افزایش گشت ها، علائم رانندگی درون شهری و برون شهری و رفع سد معبر کارشناسی شده و بر طبق اولویتها، پروژه ها اجرا می شود.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت کشور با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه، و برخی مشکلات اقتصادی گفت: با وجود کمبودها و مشکلات می توان با تعامل، هماهنگی و هم افزایی بیشتر به پیشبرد امور و کاهش مشکلات کمک کرد.
فرماندار ویژه میانه با اشاره به زمانبر بودن فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی و ترافیک بر استفاده از ظرفیت سمن ها برای همفکری و مشارکت بویژه فرهنگ سازی در این حوزه تاکید کرد.
مشایخی همچنین رسیدگی و اصلاح وضعیت تابلوهای درون شهری، برون شهری و خط کشی ها را ضروری خواند و گفت: حضور مامورین راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها برای روان سازی ترافیک و کاهش مشکلات ضروری است.
وی همچنین از بخشداران و دهیاران خواست تا با همکاری پلیس نسبت به آموزش روستاییان و افزایش آگاهی و دانش آنها در جهت کاهش خطرات رانندگی تلاش کنند.
مشایخی بر لزوم ایجاد پایگاه جاده ای بیشتر و تجهیز کامل آنها در برخی محورهای جاده ای برای کاهش فوتی ها در تصادفات تاکید کرد.