وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اکنون رقم نهایی صندوق حمایت از مستاجران در حال بررسی است و به نظر می رسد که تا ۷۰ درصد از مبلغ نهایی اجاره‌بهای مسکن از طریق این صندوق تامین شود؛ این موضوع همچنان تصویب نشده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا «فرهاد دژپسند» امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به صندوق حمایت از مستاجران اشاره و بیان کرد: این بحث در فصل جابجایی مستاجران در اولویت قرار گرفت و از آنجا که مستاجران هم اکنون فشاری مضاعف را تحمل می‌کنند، به دنبال این بودیم تا رابطه بین رهن و اجاره را به نفع مستاجران ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به طرح تاسیس صندوق حمایت از مستاجران و پیشنهاد آن به رئیس جمهوری بیان کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته وجوهی در این صندوق قرار می‌گیرد که از طریق آن به مستاجر وام داده می‌شود؛ این وام با نرخی متمایز که در حال متعادل سازی است باید تسویه شود تا فشاری به مستاجران وارد نشود.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: با توجه به اهمیت این مساله، تلاش می‌کنیم هر چه زودتر به جمع بندی نهایی دست یابیم.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا اشاره کرد و افزود: تحریمهای اعمال شده بیانگر این است که آمریکایی‌ها به طور کامل متوجه شده‌اند در روش های به کار گرفته شده در برابر ایران موفق نبوده‌اند؛ به همین دلیل متوسل به روش های غلط و خارج از عرف بین الملل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با تحریم به طور مرتب در وزارت اقتصاد برگزار می‌شود، گفت: ما همه راه‌های لازم برای مقابله با تحریم و جلوگیری از تحقق آثار منفی که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند را پیش‌بینی کرده‌ایم؛ یک اهتمام جدی در کشور وجود دارد و می‌توان امیدوار بود که این مرحله را با سربلندی طی کنیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت اقتصاد چه تمهیداتی را برای جلوگیری از متواری شدن برخی از صرافان در نظر گرفته است، گفت: نظارت بر کار صرافی‌ها بر عهده بانک مرکزی است؛ در این زمینه پیگیری‌های لازم از سوی رییس بانک مرکزی صورت خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد و دارایی به آخرین وضعیت طرح بخشودگی جرایم وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی اشاره و بیان کرد: به واسطه ایرادهای مالی که این طرح دارد، مراحل تصویب آن هنوز طی نشده و ابلاغ نهایی از سوی مجلس انجام نشده است.

وی در خصوص اتهام‌هایی که علیه سازمان خصوصی سازی مطرح شده اشاره کرد و گفت: به حاشیه ها توجه نشود، اتهام باید در محاکم قضایی مورد بحث قرار گیرد، سازمان خصوصی سازی در این زمینه پاسخ داده و اعلام کرده که تخلفی صورت نگرفته است.

دژپسند با اشاره به دریافت مالیات از خریداران سکه گفت: آنچه که مسلم است به موجب قانون بر مالیات مستقیم هر نوع فعالیتی که صورت گیرد، از درآمد لازم برخوردار باشد و آن درآمد از حد معافیت بیشتر باشد مشمول مالیات خواهد شد.