مدیر نظارت و بازرسی از اصناف خراسان رضوی گفت: هفت تا ۱۱ درصد بازرسی‌ صنوف و بازار استان منجر به احراز و صدور برگ تخلف می‌ شود که عمده آنها مربوط به عدم درج قیمت و صدور صورت حساب یا نصب نرخ نامه است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا امیر دلداری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته ۲۷۰ هزار بازرسی از صنوف مختلف مشهد انجام شد که منجر به تشکیل ۲۶ هزار پرونده تخلف گردید.
وی با اشاره به آغاز طرح ویژه نظارت تابستانه بر اصناف خراسان رضوی اظهار داشت: این طرح که از ابتدای تیر ماه آغاز شده تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد و مبنای فعالیت نظارتی در این طرح تأمین سلامت و امنیت غذایی بویژه در توزیع کالاهای اساسی، فست فودها، سالن های غذاخوری، کافی شاپ ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها و همچنین نظارت بر قیمت خدمات فنی خودرویی و فروش سوغات است.
وی گفت: در زمینه توزیع کالاهای اساسی از ابتدای خرداد ماه توزیع ۴۰۰ تن شکر سهمیه خانوار به قیمت مصوب کمیسیون تنظیم بازار استان در مشهد بویژه مناطق کم برخوردار این شهر در حال انجام است و شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۳۱۷۳۰۱۱۴ از محل توزیع آن مطلع شوند.
دلداری افزود: طرح ویژه نظارت تابستانه بر بازار براساس مناسبت ها به چند بخش تقسیم شده که یک مرحله آن ویژه دهه کرامت و نظارت بر حراجی ها و فروش های فوق العاده است و یک مرحله نیز مربوط به نظارت و تذکر به صنوف در زمینه درج قیمت بر روی کالاها و صدور صورت حساب برای خریدهای بیش از ۱۰۰ هزار ریال است.
وی اظهار داشت: از ۳۱ مرداد ماه آتی طرح نظارت تابستانه بر اصناف در قبل از محرم و در ماه محرم به اجرا درمی آید که محور نظارت در مقطع زمانی اول کالاهای اساسی، طبخ غذاهای نذری و در مقطع زمانی دوم، ظروف یکبار مصرف است.
وی گفت: مرحله نهایی طرح نظارت تابستانه بر اصناف از ۲۰ شهریور آغاز می‌شود که تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد و محور نظارت در این مقطع حوزه نوشت افزار و کیف و کفش مدارس است.
دلداری افزود: در طول برگزاری طرح ویژه نظارت تابستانه بر اصناف در مشهد، ۷۱۴ گشت مشترک با کارشناسان اتحادیه‌های صنفی و هر هفته دو گشت مشترک با کارشناسان حوزه تعزیرات و مرکز بهداشت انجام خواهد شد.
۱۸۳ هزار و ۳۸۰ واحد صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی دارای جواز کسب و ۱۷ هزار و ۳۸۲ واحد صنفی فاقد جواز کسب در استان خراسان رضوی فعالیت دارند و به ازای هر ۳۷ نفر در این استان یک واحد صنفی وجود دارد.