معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان از اجرای طرح «تابستان با ورزش» و دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش در کشور خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر ،عبدالحمید احمدی روز پنج شنبه در آیین تجلیل از مدال آوران، نام آوران و قهرمانان ورزش استان مرکزی در اراک اظهار داشت: تابستان سال جاری دو برنامه گسترده ملی را، با رویکرد همگانی و قهرمانی در ورزش کشور دنبال خواهیم کرد. ابته لازم است هیات های ورزشی با حمایت ادارات کل در این برنامه ها مشارکت جدی داشته باشد.

وی افزود: طرح «تابستان با ورزش» از سوی وزیر ورزش و جوانان به همه استان ها ابلاغ شده و قرار است که از طریق برنامه «تابستان با ورزش» شاهد مشارکت مردم، خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه در برنامه‌های متنوع ورزش همگانی باشیم.

احمدی بیان داشت: این برنامه حداقل دو روز در پایان هفته، یعنی پنج شنبه ها و جمعه ها با حضور خانواده ها، نوجوانان و جوانان اجرا می شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: شهرداری ها در استان ها می توانند در پررنگ کردن این طرح و ورزش همگانی نقش به سزایی در سلامت، شادابی مردم داشته باشند و موجب ارتقای شور و نشاط در بین جامعه شوند.

به گزارش مهر، احمدی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: اجرای طرح دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در کشور از دیگر برنامه‌های وزارتخانه ورزش و جوانان است که با رویکرد ورزش همگانی و قهرمانی پیگیری می‌شود، تا شاهد مشارکت گسترده نوجوانان و جوانان در برنامه های استعدادیابی باشیم تا از این طریق استعدادهای برتر رشته های مختلف شناسایی شوند.

وی ادامه: انتظار داریم هیات های ورزشی با برنامه ریزی مناسب و مطلوب و با هماهنگی و حمایت اداره کل ورزش و جوانان این طرح را با کیفیت و گستردگی بهتر در کشور اجرا کنند.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: قهرمانان ورزشی افتخار کشور و ملت ایران هستند. اینها نماد خودباوری، خواستن و توانستن هستند و ملت ایران به یک یک قهرمانان که در میادین بین المللی پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی را به اهتزاز در می آورند، افتخار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً با این هماهنگی، انسجام، حمایت و همدلی که در ورزش استان مرکزی وجود دارد، این استان می تواند افتخارات بیشتری در همه رشته های ورزشی برای کشور به ارمغان بیاورد و ملی‌پوشان زیادی در رشته های مختلف ورزشی در استان مرکزی فعالیت دارند که مایه افتخار برای استان و کشور هستند.

احمدی عنوان کرد: از طرفی هیات های ورزشی نیز پشتوانه اصلی ورزش کشور به شمار می روند. لذا هر چه این هیات های ورزشی در استان‌ها پویاتر و فعال‌تر باشند، ورزش کشور توفیق بیشتری کسب می کند. امیدواریم در سال جاری با حمایت‌های استان ها شاهد توفیقات بیشتر کمی و کیفی ورزش کشور هم در زمینه همگانی و هم در بعد قهرمانی باشیم.