وزیر نیرو با اشاره به اینکه قانون الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: اجلاس کمیسیون مشترک اتحادیه اقتصادی اوراسیا هفته آینده در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر ،رضا اردکانیان صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با تأیید شورای نگهبان قانون الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: اجلاس کمیسیون مشترک اتحادیه اقتصادی اوراسیا هفته آینده با مسئولیت معاون نخست وزیر ارمنستان در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس اعضای مؤسس اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند؛ با قدردانی از نمایندگان مجلس و شورای نگهبان قانون اساسی برای تأیید و نهایی شدن قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ادامه داد: اجرایی شدن این قانون گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عضو این اتحادیه مهم اقتصادی است.

اردکانیان اضافه کرد: عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت مناسبی برای صنعتگران و فعالان بخش‌های اقتصادی، تجاری و تولیدی کشور برای حضور در بازار کشورهای عضو این اتحادیه مهم اقتصادی را به عنوان منطقه آزاد تجاری فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: فعالان بخش اقتصادی از این پس برای حضور در بازار کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌توانند از تعرفه ترجیحی کنند.