امام جمعه موقت سمنان گفت: ایران در قطع دست متجاوز تردید ندارد و اگر دشمنان امنیت، تمامیت ارضی کشور را زیر سوال ببرند، با پاسخ دندان شکن مواجه خواهند شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، با اشاره به تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم ایران گفت: سربازان ایران در حفاظت از حریم فضایی کشور پهپاد آمریکایی ۲۲۰ میلیارد دلاری را نابود کردند و با این اقدام خسارت اقتصادی و ضربه روحی و روانی شدید بر دشمن وارد کردند.
به گفته امام جمعه موقت سمنان، پهپاد آمریکایی از کشور امارات متحده عربی پرتاپ شده و سپس از تنگه هرمز به چابهار حرکت کرده بود.
وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی ادامه داد: آمریکایی‌ها کسانی هستند که هواپیمای مسافربری ایران را در آسمان مورد هدف قرار دادند و ۳۰۰ زن، مرد، و کودک بی گناه را به قتل رساندند.
وی خاطرنشان کرد: آمار پلیس آمریکا حکایت از هزار و ۱۴۷ نفر کشته دارد که نشاندهنده خشونت دموکراسی است و صحبت درباره حقوق بشر از سوی این کشور مضحک است.
امام جمعه موقت سمنان افزود: ایران در برابر توطئه و شیطنت‌های دشمن تسلیم نیست و قاطعانه ایستاده و مذاکرات را رد کرده است.
وی ابراز داشت: ایجاد تحریم‌های جدید و جانکاه و از طرف دیگر، درخواست مذاکره مضحک است و
مذاکره جز ضرر و پیامد منفی نفعی برای کشور ندارد و نتیجه مذاکرات گذشته گواه بر بدعهدی آمریکاست.
مهدوی نژاد با بیان اینکه سست شدن باورها آفت امروز جامعه است، افزود: دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران با سست کردن باورها در جوانان و نوجوانان به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند و همه باید در این زمینه هوشیار باشند.
وی تصریح کرد: در انتشار اطلاعات در فضای مجازی باید هوشیار بود و اطلاعاتی که سندی ندارد و تنها موجب سستی باورها می‌شود، از روی ناآگاهی منتشر نشود.
وی ادامه داد: در نگاه دینی، انسان مرکب از جسم و روح است که اصل و گوهره وجود او در روح است و جسم به عنوان ابزار در اختیار روح برای رسیدن به کمال است.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اهمیت سلامت معنوی ابراز داشت: متخصصان سلامت معنوی را بخشی از سلامت روان می‌دانند.
مهدوی نژاد یادآور شد: امروز در اثر اختلاط فرهنگی و تأثیر پذیری از مادیات، بیشترین دغدغه بشر مادیات و سلامت جسم است که همین دیدگاه منشأ بسیاری از مشکلات جامعه امروز است.
وی تاکید کرد: مردم استان سمنان در مصرف برق صرفه جویی کنند تا در دوره اوج مصرف انرژی، کشور به سلامت از این مرحله عبور کند.
وی با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه نقشی مهم در برقراری عدالت در جامعه دارد.
وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه با فراوانی پرونده‌ها رو به رو است و قاطعیت در دستگاه قضا، برنامه ریزی برای پیشگیری از جرم، نقش مهم در جلوگیری از وقوع مفاسد دارد.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به پنجم تیرماه روز مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: مواد مخدر به ابزار استکبار جهانی برای مبارزه با انقلاب اسلامی تبدیل شده و خانواده‌ها و مسئولان برای مقابله با این دسیسه دشمن هوشیار باشند.