امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا و وقاحت و بی آبرویی آنان را نشانه استیصال دولتمردان روانپریش آمریکا دانست و این رویه ظالمانه آنها را محکوم کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع امام شافعی کرمانشاه، افزود: آمریکایی‌ها در سخنانشان خود را حامی و دلسوز ملت ایران معرفی می‌کنند اما عملکرد آنها ملت ایران را با این میزان دشواری در زندگی مواجه کرده و این هم دروغی همچون همه فریب‌های دیگرشان است.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه‌های خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، بسیاری از قوانین مترقی را که جامعه امروز از آن بهره می‌برد نتیجه علم، هوشمندی، زمان شناسی و قدرت استدلال قوی آیت الله بهشتی دانست.

ماموستا محمدی اظهار داشت: دشمنان انقلاب با کینه از مردان بزرگ انقلاب و نگرانی از رویه رو به پیشرفت عملکرد آنان تصمیم به ترور آنان گرفت و بسیاری از سرمایه‌های انقلاب را از انقلاب گرفت.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته به ازدواج و تشکیل خانواده بر اساس موازین شرعی اشاره کرد و مؤلفه‌های انتخاب همسر و راهنمایی‌های شرع مقدس و پیامبر گرامی اسلام را برای ازدواج پرثمر تشریح نمود.

ماموستا محمدی توقعات بی جا، تعیین شرایط سخت، مهریه‌های سنگین و هزینه‌های سرسام آور جشن‌های مختلف را آفاتی برای سامان گرفتن جوانان دانست که مانع بسیاری از ازدواج‌ها یا فروپاشی زندگی‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، بیکاری، گرانی، تورم، مشکل مسکن در کنار سخت گیری خانواده‌ها عملاً راه ازدواج جوانان را بسته و این سنت مبارک در پیچ و خم‌های مشکلات فراموش می‌شود.

او قوانین مهریه را نیازمند بازخوانی و به روزرسانی با شرایط اقتصادی و اجتماعی دانست و پیشنهاد داد مراجع در همراهی با قانونگذاران برای این معضل چاره اندیشی نمایند تا هم ترس از ازدواج و هم زندانی‌های ما، سن ازدواج را آنقدر خطرناک بالا نبرد.

ماموستا محمدی توصیه‌های صرفه جویی و رعایت بهداشت را برای سلامت جامعه پایان سخنان خود قرار داد و رعایت مقررات رانندگی را در ایام مسافرت ضروری دانست.