کار ساخت یک مدرسه خیرساز ۷ کلاسه به نام شهدای روستای “میله از توابع بخش دشت سر شهرستان آمل با حضور مسئولان آغاز شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر ، منوچهر باقری خیر آملی برای ساخت مدرسه ۷ کلاسه روستای ” میله” بخش دشت سر آمل، حدود ۸ میلیارد ریال در مدت کمتر از ۵ ماه متعهد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بعدازظهر جمعه در آئین آغاز ساخت این مدرسه در مدرسه قدیمی وفرسوده شهدای ” میله ” آمل گفت: خیران مدرسه ساز مهمترین رکن توسعه زیرساخت علمی کشور هستند و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت به کمک گسترش فضاهای آموزشی آمده اند.

عسگری نیکزاد افزود: مدرسه سازی، مشارکت در سرمایه‌های فکری و فرهنگی جامعه است و خیران مدرسه ساز می‌توانند با تلاش در راستای گسترش فضاهای آموزشی در منطقه، زمینه رشد و شکوفایی جامعه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته و با اضافه شدن پایه دوازدهم و واستقرار نظام جدید آموزشی، بیش از ۱۷ هزار دانش آموز به خصوص هنرستان‌های استان با کمبود شدید مکان تحصیل و آزمایشگاه مواجه بودند، ادامه داد، با برون سپاری وهمچنین آموزشکده‌های فنی وحرفه ای و برخی واحدهای صنعتی استان، بخشی از مشکلات آموزشی وکارگاه های آزمایشگاهی هنرجویان برطرف شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد، با توجه به کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای آمار دانش آموزی در کلاس‌های درس نیاز به مشارکت مردم در احداث پروژه‌های مدرسه سازی به ویژه در مناطق مختلف استان هستیم.

نیکزاد، اضافه کرد: مدرسه کارگاه انسان سازی است زیرا ارتقا امکانات آموزشی بر کیفیت آموزش تأثیرگذار است به همین دلیل وجود فضاهای مناسب آموزشی عامل مؤثری در یادگیری بهتر دانش آموزان دارد.

وی بیان کرد: خیران استان، انسان‌های متعهدی هستند که با وجود مشکلات و رکود اقتصادی هیچ گاه این عرصه را رها نکرده اند.

شهرستان آمل با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۳ هزار دانش آموز درمقاطع مختلف تحصیلی است.