جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: مطالبه گری در کشور ضمن پرهیز از ایجاد فضای دوقطبی و تفرقه بایستی دنبال شود و همگی با تبعیت از رهنمودهای رهبری مشکلات را پشت سر بگذاریم.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر ، حجت الاسلام حیدر مصلحی روز پنج شنبه در مراسم دوازدهمین یادواره شهدای استانی هفتم تیر و یکصد شهید منطقه سنجان، در اراک اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا در استان مرکزی با ۶۲۰۰ شهید افتخاری بزرگ است و باید تلاش کنیم راه شهدا و مسیر آن‌ها در جامعه استمرار پیدا کند.

وی ادامه داد: شهدا مسائل اجتماعی، فرهنگ و حتی مباحث تربیتی خانواده‌های خود را مدیریت می‌کردند.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به نقش شهدای هفتم تیر و در رأس آن‌ها شهید بهشتی بیان کرد: با توجه به ۱۷ هزار شهید ترور در کشور برای مقوله شهدای ترور باید فضای جداگانه در نظر گرفت.

مصلحی گفت: در دوران دفاع مقدس اجماع جهان استکبار در مقابل انقلاب اسلامی بود و کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از ۷۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردند که نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار آن مربوط به عربستان بوده است.

وی گفت: امروز استکبار در مقابل جمعیت چند میلیونی راهپیمایی عظیم اربعین تمام انرژی خود را گذاشته تا بدون هیچ سرمایه گذاری در کمرنگ شدن آن تاثیر بگذارد غافل از اینکه کتاب‌های تجزیه و تحلیل شهادت امام حسین (ع) به طور ویژه در اروپا و آمریکا به فروش می‌رسد و اندیشمندان اروپایی نیز در حال بررسی چگونگی وقوع واقعه کربلا هستند.

وزیر اسبق اطلاعات خاطر نشان کرد: شهدا تمام هستی خود را فدا کردند تا مسیر انقلاب ادامه پیدا کند البته دشمن در این بین طراحی سنگینی را بر علیه ملت انجام داده است. اگر مقام معظم رهبری بحث افول آمریکا و ورشکستگی آمریکا را مطرح می‌کنند نشان از عقبه و وقوف علمی ایشان نسبت به این موضوع است.

وی افزود: ترور، جنگ تحمیلی، شبیخون تهاجم فرهنگی و موضوع فضای مجازی و سایبری و از همه مهم‌تر تحریم‌های اقتصادی نتیجه طراحی دشمن است و مقصر قلمداد کردن رهبری در مشکلات جامعه از دیگر طراحی‌های آن‌ها به شمار می‌رود و در مقابل این توطئه‌ها باید بیش از گذشته هوشیار بود.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: آمریکا در حال ورشکستگی و فروپاشی است و بیش از ۱۴ میلیون مقاله از نویسنده‌ها، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در بعد سیاسی، اجتماعی و … این واقعیت را تصدیق می‌کند از طرفی آن‌ها خود اذعان می‌کنند که علت فروپاشی و افول آمریکا، انقلاب اسلامی ایران است.

مصلحی گفت: از پنج سال پیش تاکنون سازمان‌های امنیتی آمریکا، فرانسه و اسرائیل اقداماتی از قبیل خروج از برجام، افزایش قیمت دلار، نارضایتی عمومی، تورم در حد ورشکستگی و جلوگیری از بازگشت ایران به دانش هسته‌ای بر علیه ملت ما را انجام دادند تا کل نظام را با چالش مواجه سازند.

وی تاکید کرد: یکی از مسائل مهم دشمن ایجاد نارضایتی با موضوع نفوذ است که توجه بیش از ۷۰ درصد دستگاه‌های اطلاعاتی به این مقوله را به خود اختصاص داده است.

مصلحی تاکید کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در بحث مشکلات کشور مطالبه گری و انتقاد را باید در نظر گرفت و البته اجازه ندهیم حالت دوقطبی در کشور شکل بگیرد.

وزیر اسبق اطلاعات اظهار کرد: امروز نسبت به توطئه‌های دشمن باید هوشیار بود و با تبعیت از راه رهبری در مدیریت و مقاومت اقتصادی از گردنه‌های سخت عبور کنیم و این درسی است که شهدا به ما آموختند.