امام جمعه موقت قزوین با اشاره به وجود ارزشمند مقام معظم رهبری گفت: ایشان تمام قدرت های مستکبر را با منطق و حکمتش به زانو درآورده و به همین دلیل، جهان استکبار می خواهد ایشان را تحریم کند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز حوادثی چون شهادت آیت الله بهشتی و یارانشان و سوءقصد به مقام معظم رهبری در دهه شصت افزود: این ایام به درستی هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در ایران نام گرفته چون در مطالعه این حوادث به خوبی می‌توان معنای حقوق بشر در دیدگاه آمریکایی‌ها را دریافت.
وی اضافه کرد: آمریکایی ادعای حقوق بشر دارد که هواپیمای مسافربری ایرانی را ساقط و صدها نفر را به کام مرگ می‌کشد آن گاه به جای توبیخ خلبان به او مدال افتخار می‌دهد.
حجت الاسلام قابل ادامه داد: این آمریکا همان است که به راحتی به اسرائیل غاصب حق حاکمیت می‌دهد و ملت مظلوم فلسطین را آواره کرده و حق زندگی را از آن می‌گیرد.
وی گفت: چهار دیپلمات ایرانی را در شرایطی که مصونیت داشتند ربودند و آن گاه شعار حقوق بشر سر می‌دهند.
وی با بیان اینکه جنایات این کشور فقط محدود به چند کشور مانند ایران نمی‌شود خاطرنشان کرد: همانطور که در آمارها اعلام شد از زمانی که آمریکا به افغانستان آمد، میزان تولید مواد مخدر ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده و ایران باید برای مبارزه با مواد مخدر شهید تقدیم کند و جمع کثیری از جوانان مسلمان آلوده شوند.
خطیب جمعه قزوین افزود: اینها همه نشان می‌دهد که آمریکا فقط به یک شکل، ضد حقوق بشر کار نمی‌کند بلکه در تمام بخش‌ها به دنبال جنایت و حمله است.
امام جمعه موقت قزوین همچنین به بدعهدی آمریکا نسبت به برجام اشاره کرد و گفت: کاملاً روشن است که اروپا هم با برجام بازی می‌کند.

حجت الاسلام قابل افزود: اعمال نفرت انگیز مستکبران به جایی رسیده که مقام معظم رهبری را هم تحریم می‌کنند انگار که ایشان مبادلات تجاری دارد.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی معظم له و نفس پاک ایشان را نشناخته‌اند، گفت: ایشان را خداوند برای ما حفظ کرد و تمام قدرت‌های مستکبر را با منطق و حکمتش به زانو درآورده و حال آنها می‌خواهندمستکبر ایشان را تحریم کنند.

خطیب جمعه قزوین در خصوص معامله قرن با موضوع فلسطین اشاره کرد و ادامه داد: در این معامله یک طرف، ملت مظلوم فلسطین است و طرف دیگر مشتی نوکر خود فروخته که ترامپ به درستی آنان را به گاو شیرده تعبیر کرد البته گاوی که شاخش به سمت ملت‌های مسلمان و شیر آن به سمت غرب است.

وی همچنین با اشاره به هفته قوه قضائیه و دیدار رهبر انقلاب با مسئولان قضائی گفت: ایشان در این دیدار توصیه‌های ارزشمندی به قوه قضائیه داشتند که از جمله آنها می‌توان به تاکید بر دقت در انتصابات و محاکمه مفسدان مالی و برقراری عدالت و انصاف بین مدعی و متهم اشاره کرد.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: این امام بزرگوار بیشترین طول عمر را در بین امامان معصوم داشتند و در دوران حیات خود هزاران شاگرد را تربیت کردند که هر کدام در دوران خود منشأ خیر و اثر در جامعه بوده اند.
امام جمعه موقت قزوین افزود: آن ۱۵۰ شهیدی که دیروز در خیابان‌های تهران تشییع شدند نیز با گذشتن از جان خود پیرو همین امام بزرگوار بودند.

و، ددر بخش دیگری از صصحبت های خود تخلف در فروش، کم فروشی یا گران فروشی و غارت بیت‌المال را از مصادیق بی تقوایی عنوان کرد و افزود: بعضی‌ها به دنبال مخفی کاری هستند و اهل فتنه باید بدانند خداوند همه اسرار آنها را می‌داند و پرده‌ها یک روز رو می‌شود.