یکر مطهر ۱۰ شهید گلگون کفن دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب (س) ظهر امروز (جمعه) پس از آیین نمازجمعه شیراز تشییع شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، در این آیین، نمازگزاران جمعه شیراز و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

آئین تشییع شهدا پس از برگزاری نماز جمعه شیراز از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تا فلکه شاهزاده قاسم بر روی دستان نمازگزاران انجام شد.

پیکرهای مطهر این شهدا صبح جمعه با حضور استاندار و مسئولان استان و یگان‌های نظامی و انتظامی استان در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز مورد استقبال قرار گرفت.

از این ۱۰ شهید، هفت شهید شناسایی شده‌اند که یک شهید مدافع حرم و مابقی مربوط به دوران دفاع مقدس هستند.
سه شهید دیگر نیز شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند که ۲۱، ۲۶ و ۲۴ ساله بوده و در سال‌های ۱۳۶۴، ۱۳۶۷ و ۱۳۶۱ به شهادت رسیده‌اند و پیکر ۲ شهید در شیراز و یک شهید در فسا به خاک سپرده خواهد شد.
آئین وداع با پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام نیز شامگاه جمعه همزمان با شب شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.
پیکر پاک این شهدا فردا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شیراز و شهرستان‌های فسا، استهبان، لامرد و جهرم تشییع و تدفین می‌شوند.
پیکر ۲ شهید گمنام در بوستان اتحاد محله شریف آباد شیراز و پیکر شهید آصف امیری از شهدای لشکر فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب (س) در ساعت ۹ صبح فردا در گلزار شهدای شیراز تشییع و تدفین می‌شود.
پیکر شهید محمدجعفر ستارزاده متولد ۱۳۴۴ از شهرستان استهبان نیز که در فروردین سال ۱۳۶۵ به فوز عظیم شهادت دست یافته است، در استهبان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
پیکر شهید کریم مبرز متولد ۱۳۴۹ و پیکر شهید غلامحسین دادنام متولد ۱۳۴۱ از شهرستان لامرد نیز که در چهارم خردادماه ۱۳۶۷ به فوز عظیم شهادت دست یافتند، در لامرد تشییع و تدفین خواهد شد.
همچنین پیکر شهید سید محمود موسوی نژاد متولد ۱۳۴۴ و پیکر شهید کرامت الله کاتبی متولد ۱۳۳۹ از شهرستان جهرم که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ به شهادت رسیدند، در جهرم تشییع و تدفین می‌شود.
پیکر شهید مرتضی فیروزی فرد نیز مانند سایر شهدا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در زادگاهش جهرم تشییع و تدفین خواهد شد که این شهید بزرگوار متولد سال ۱۳۴۱ از شهرستان جهرم بوده و در ۲۳ فروردین سال ۱۳۶۱ به شهادت رسیده است.