معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان از فعالیت بیش از ۱۴ هزار نفر در مجموعه علوم پزشکی گلستان خبرداد.

به گزارش جارچی اخبار محمد نعیمی در حاشیه بازدید از جلسه آزمون بکارگیری نیروی قراردادی انجام کار معین ۱۳۹۸ دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز (جمعه) آزمون نیروهای قراردادی در ۲۵ رشته تخصصی علوم پزشکی برگزار شد.

وی تعداد شرکت کنندگان را بیش از هزار و ۸۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از هزار و ۱۵۰ نفر داوطلب زن و بیش از ۷۵۰ داوطلب آقا هستند که در نهایت ۱۰۷ نفر با مصاحبه پذیرفته می شوند.

نعیمی گفت: بیش از ۵۰ درصد این داوطلبان کسانی هستند که در رشته های شغلی گروه پرستاری جذب و به مراکز درمانی استان اضافه خواهند شد.

وی افزود: تلاش می کنیم که ظرف یک ماه، نتایج اولیه آزمون استخراج و بعد از طی مراحل گزینش و تحقیقات قانونی ظرف کمتر از دو ماه آینده کل فرایند آزمون و بکارگیری این نیروهای به پایان برسد.

نعیمی تصریح کرد: در شهریور امسال هم مانند سایر دانشگاه های علوم پزشکی آزمون استخدامی دیگری را برای تکمیل کادر درمانی و بهداشتی مجموعه علوم پزشکی استان برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: هم اکنون در مجموعه علوم پزشکی گلستان اعم از خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی روستایی، شهری، پایگاه های شهری، پایگاه های اورژانس، بیمارستان ها، دانشکده ها و مراکز بهداشتی، حدود ۱۴ هزار و ۱۲۰ نفر به صورت رسمی، پیمانی، قرارداری، شرکتی و پیمانکار مشغول به فعالیت هستند.

نعیمی تصریح کرد: طی سال گذشته هم ۲۵۰ نفر جذب مجموعه علوم پزشکی شده و تلاش می کنیم از محل ۲۰ هزار مجوز وزارت بهداشت، امسال سهمیه مناسبی به استان اختصاص یابد.

وی گفت: ۳۰ درصد از شاغلان مجموعه پزشکی استان، پرستار هستند و در آزمون پیش رو حدود ۵۰ درصد از کسانی که گزینش می شوند هم از نیروهای پرستاری خواهند بود.

نعیمی ادامه داد: براساس تشکیلات مصوب دانشگاه علوم پزشکی در مشاغل تخصصی (پرستار، کارشناسان رده های ستادی، کارشناسان بهداشتی و غیره) بالغ بر ۸۰۰ نفر کمبود نیرو اما در مشاغل غیرتخصصی نیروی مازداد داریم.

وی اظهار کرد: برخی از کمبودها از طریق قراردادهای پیمانکاری و خرید خدمات خدمت جبران می شود اما رویکرد دانشگاه به سمتی است که هرم نیروهای انسانی دانشگاه را به سمت تکمیل نیروهای تخصصی پیش ببرد و نسبت نیروهای مازداد غیرتخصصی را کم کرده تا به معدل کشور برسیم.