مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه قدس استان گیلان از آغاز عملیات احداث یکصد واحد مسکونی مناطق سیل زده گلستان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حاتم نصیری نژاد در نشست تخصصی با رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان اظهار داشت: برای اجرای هر یک از این واحدها حدود ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: این واحدها در روستاهای گمیشان استان گلستان احداث می‌شود که به هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
حجت الاسلام نصیری نژاد ادامه داد: مابقی هزینه‌های این واحدها از سوی مردم نوعدوست و خیر استان گیلان تأمین می‌شود.
مسول بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان همچنین با اشاره به اینکه همزمان عملیات تجهیز و بازسازی ۲۰۰ واحد مسکونی این مناطق نیز آغاز شده، خاطر نشان کرد: علاوه بر احداث و تجهیز، هر واحد مسکونی مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال جهت خرید لوازم اولیه زندگی نیاز دارد.
حجت الاسلام نصیری نژاد در ادامه با بیان اینکه مردم سیل زده استان گلستان منتظر کمک‌های نوعدوستانه مردم شریف گیلان هستند تاکید کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت دریافت و جذب این کمک‌ها به عمل آمده است.
وی از دیدار با علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان‌های تالش و رضوانشهر خبر داد و یادآور شد: بزودی باهماهنگی ارکان مساجد هدف این شهرستان‌ها کمک‌های مردمی این مناطق برای استان گلستان جذب می‌شود.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این نشست با اعلام اینکه اعضای بسیج رسانه و رسانه‌های این استان همراه با دیگر اقشار مختلف نقش مؤثری در کاهش آلام و نیازهای مردم سیل زده گلستان دارند، اظهار داشت: در این راستا هماهنگی‌های لازم در خصوص نشر و رسانه‌ای کردن کمک‌های مردمی انجام شد.
مهدی پارسا افزود: این اقدام رسانه‌ها در تسریع و ساخت و تجهیز واحدهای مسکونی سیل زده تأثیر مثبتی دارد.
وی یکی دیگر از اقدامات ارزنده رسانه‌های استان گیلان را همراهی با رسانه‌های استان گلستان برشمرد و یادآور شد: این اقدام رسانه‌های گیلان به عنوان یک حرکت جهادی، فرهنگ امداد رسانی و ترویج امداد رسانه‌ای است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان همچنین از حضور خبرنگاران این استان در مناطق سیل زده گلستان خبر داد و خاطر نشان کرد: خبرنگاران گیلانی در مناطق سیل زده گمیشان ضمن تهیه خبر و مصاحبه، با تولید کلیپ و مستندهای کوتاه صحنه‌های شور و شعور از مراحل مقدماتی اجرا و پایانی این طرح و صبوری مردم را خلق می‌کنند.