ایین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه پنجشنبه شب در مسجد جامع شهرکرد با حضور خانواده شهید رحمان استکی و جمعی از مردم و مسوولان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، عضو مجمع تشخیص نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: شهدای هفتم تیر چراغ روشن انقلاب اسلامی ایران هستند که از فضیلت بالایی برخوردارند.

محمد حسین صفار هرندی در این آیین افزود: امام راحل درباره شهدای هفتم تیرماه فرمودند که عدد شهدای هفتم تیر به عدد شهدای کربلاست و منش و سیره شهدای هفتم تیرماه نیز تداوم راه شهدای کربلا بوده است.

وی تصریح کرد: شهدای هفتم تیر حرف حق را زدند و بر روی حرف حق ایستادند و مقاومت کردند و استفامت در مسیر حق امری ستودنی است و این یکی از فضیلت های انقلاب اسلامی در همه دوره هاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ساده زیستی یکی از مهمترین ویژگی ها شهدای هفتم تیر بود و مقام معظم رهبری نیز ساده زیستی مسوولان بارها تاکید داشته اند.

صفار هرندی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نماد ساده زیستی و زُهد هستند و اما دولت خبیث آمریکا با هجمه های دورغین و غیر اخلاقی این ساده زیستی و زُهد مقام معظم رهبری را کتمان می کند.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ملت ایران یادآور شد: هر گاه آمریکا ایران را تهدید می کند مردم ایران به این رفتار رئیس جمهوری آمریکا می خندند و این نشان می دهد صبر و مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان باعث اقتدار ملت ایران شده است و هرگاه این اقتدار وارد میدان شده است حتی بر روی کاهش تنش های اقتصادی نیز اثرگذار بوده است.

به گزارش ایرنا، در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰، علاوه بر آیت الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، تعداد زیادی از وزرای کابینه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند.

در این فاجعه، ˈرحمان استکیˈ نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی نیز به شهادت رسید.

خانواده شهید رحمان استکی دو شهید دیگر را نیز به نظام و انقلاب تقدیم کرده است، شهید ˈحمید استکیˈ که در ۱۶ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید و شهید ˈمجتبی استکیˈ در یکم دی ماه ۱۳۶۰ در چهارراه خواجه ربیع در مشهد مقدس مورد سوء قصد عوامل سازمان منافقین قرار گرفت و براثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید.

شهید رحمان استکی سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۲۹ در یک خانواده مذهبی در شهرکرد به دنیا آمد و پس از دیپلم و اتمام خدمت سربازی در سال ۱۳۵۱ به شغل آموزگاری مشغول شد و بعد از یک سال برای آشنایی با جریانات مبارزاتی به تهران هجرت کرد.

در سال ۱۳۵۳ شهید استکی وارد دانشگاه شد و در همین ایام در جلسات درس علامه محمدتقی جعفری و جلسات مخفی درس شهید مظلوم دکتر بهشتی شرکت می کرد و در سال ۵۷ در رشته علوم تربیتی فارغ التحصیل شد.

با اوج گیری مبارزات ملت ایران شهید استکی به زادگاهش شهرکرد بازگشت و مدیریت و سازماندهی اکثر راهپیمایی ها و تظاهرات شهر را بر عهده داشت.

به گزارش ایرنا، در این ایین نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان و خانواده شهدا نیز حضور داشتند.