استاندار هرمزگان گفت: فاز نخست پایانه نفتی جاسک با ظرفیت صادرات دو میلیون بشکه نفت تا پایان سال ۹۹ آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر، فریدون همتی استاندار هرمزگان در بازدید از پروژه پایانه صادرات نفت در شهرستان جاسک، آخرین وضعیت و روند احداث این طرح بزرگ و راهبردی را مورد بررسی قرار داد.

استاندار هرمزگان پس از بازدید از این طرح، عنوان کرد: احداث پایانه صادرات نفت در شهرستان جاسک یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌ها در قالب طرح توسعه سواحل مکران محسوب می‌شود که هدف‌گذاری آن ایجاد ظرفیت صادرات ۱۰ میلیون بشکه نفت در این پایانه است.

وی ادامه داد: این پروژه با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی آغاز شده و در حال حاضر دو شرکت در آن فعال هستند. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است تا پایان سال ۹۹ فاز نخست این پروژه با ظرفیت صادرات ۲ میلیون بشکه نفت راه‌اندازی شود.

وی گفت: در این طرح مهم و راهبردی، خطوط انتقال نفت و مخازن بزرگ احداث خواهد شد و بالغ بر دو و نیم میلیون دلار برای راه‌اندازی آن سرمایه گذاری شده است.

همتی تصریح کرد: حجم فعالیت‌ها در این پروژه روز به روز در حال افزایش است و این طرح در قالب توسعه سواحل مکران از سوی وزارت نفت در حال پیگیری و اجراست.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: مجموعه مدیریت استان نیز به طور منظم پیگیری، پشتیبانی و حمایت لازم برای اجرای این پروژه بزرگ که موجب اشتغالزایی گسترده و توسعه در شرق هرمزگان می‌شود را انجام می‌دهد.