«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه گفت که در صورتی که کشورهای اروپایی به تعهدات خود تحت برجام پایبند باشند ایران نیز در این توافق باقی خواهد ماند.

به گزارش فارس وی که با خبرگزاری آناتولی ترکیه مصاحبه می‌کرد، گفت: اما اگر ما نتوانیم از این موضوع اطمینان یابیم، خروج از توافق هسته‌ای و اتخاذ گام‌های دیگر از جمله گزینه‌های ایران خواهد بود.

عباس موسوی که پیش از پایان نشست کمیسیون برجام در وین این مصاحبه را انجام داده است، گفت: ما انتظار داریم که تصمیم نهایی درباره آینده توافق، از این نشست حاصل شود و باقی ماندن ایران در توافق هسته‌ای به نتایجی که در پایان این نشست اتخاذ خواهد شد، بستگی دارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) عصر روز جمعه پس از سه ساعت و نیم در هتل پله کوبورگ شهر وین پایان یافت.(جزئیات بیشتر)

اجرایی شدن اینستکس از مهمترین خبرهایی بود که پس از پایان این نشست در رسانه‌های خبری منتشر شد. اینستکس سرواژه‌ای است که از قرار گرفتن حروف ابتدایی عبارت «Instrument in Support of Trade Exchange» به معنای «ابزاری برای حمایت از مبادلات تجاری» تشکیل شده است. اینستکس قرار است در مراحل اول مبادلات مربوط به مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی را پوشش دهد، اما کشورهای اروپایی وعده گسترش آن را داده‌اند.