مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۲۰.۵ درصدی پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی در استان، گفت: در سال ۹۷ شاهد کاهش کانون‌های بیشتر بیماری‌های دامی نسبت به سال ۹۶ بودیم.
به گزارش جارچی اخبار امیرحسین بهداد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در سال گذشته تعداد ۹۲۶۹ مورد بازدید از مراکز نگهداری دام در استان صورت گرفته است و بیش از ۱۱ میلیون رأس دام در مجموع مورد واکسیناسیون انواع بیماری‌ها قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد کاهش بیماری مشترک بروسلوز یا همان تب مالت در جوامع انسانی نسبت به سال ۹۶ بودیم، گفت: با توجه به وسعت عملیات واکسیناسیون و پوشش مناسب جمعیت دام استان، بیش از یک میلیون و ۳۲۳ هزار رأس دام سبک و سنگین بر علیه این بیماری واکسینه شدند.
بهداد خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی توانسته است طی پنج سال پیاپی، روند رو به کاهش این بیماری را در استان تثبیت کند.
وی همچنین اعلام کرد: در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام طی سال گذشته بیش از ۹۵۳ هزار رأس گوسفند و بز بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک و بیش از ۳ میلیون رأس گوسفند و بز در مقابل بیماری آبله واکسیناسیون شده اند.
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در راستای شناسایی بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام ۲۴۶۳ نمونه اخذ و به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شد که این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش ۳۷.۵ درصدی داشته است.