رییس سازمان حج و زیارت گفت: امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر از ایران اعزام خواهند شد و شروع پروازها به مقصد عربستان از ۱۷ تیر و بازگشت حجاج از ۲۶ مرداد صورت خواهد گرفت.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر رشیدیان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای عالی حج و زیارت که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، افزود: در مراسم حج امسال، زائران ایرانی در قالب ۵۷۵ کاروان اعزام خواهند شد که ۳۱۱ کاروان مدینه قبل و ۲۶۴ کاروان مدینه بعد هستند.

وی با اشاره به اینکه زائران ایرانی با شعار خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط همکاری و همراهی لازم را با سازمان حج و زیارت انجام داده اند و ثبت نام، سازماندهی، معاینات پزشکی، واکسیناسیون و جلسات توجیهی برای زائران به بهترین شکل ممکن انجام شده ضمن آنکه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز نیز تأمین شده تا حجاج ایرانی هیچ دغدغه ای برای خدمات درمانی و بهداشتی در مراسم حج نداشته باشند.

حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم در این نشست از برگزاری بیش از ۵ هزار جلسه برای کاروان های حج خبر داد و گفت: اقدامات و هماهنگی های لازم در خصوص برنامه های فرهنگی و آموزشی برای زائران به خوبی انجام شده و انتظار می رود که حجاج ایرانی مراسمی آرام و معنوی را تجربه کنند.

در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند، رییس سازمان اورژانس کشور هم با اشاره به اینکه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امور بهداشتی و درمانی حجاج را عهده دار شده است، گفت: تدارکات و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری های واگیر و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی اندیشیده شده است.