در جلسه عصر امروز حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با استانداران خراسان رضوی، جنوبی و شمالی؛ هر یک از استانداران به ارائه گزارشی از مصوبات قبلی دولت، طرحها و برنامه های آتی توسعه ای استان و نیز مسائل و مشکلات موجود و حمایت های مورد نیاز از سوی رییس جمهور و مجموعه دولت پرداختند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،ایجاد هماهنگی بین استانهای همجوار در فعالیت های توسعه ای مشترک، تبادل تجاری بین استانی و ایجاد هم افزایی منطقه ای در مواردی از قبیل مدیریت استفاده از آب، برنامه های مشترک توسعه گردشگری و زنجیره ای کردن فعالیتهای توسعه ای و اقتصادی بین استانها در این جلسات مورد تاکید قرار گرفت.
در ادامه جلسه با توجه به محرومیتها و برخی عقب ماندگی ها در مناطق مرزی این استانها، رییس جمهور بر ایجاد برنامه های توسعه ای روستایی و افزایش درآمد مردم در مناطق مرزی و ایجاد سهولت در مبادلات مرزی تاکید؛ و بر ضرورت معیشت مردم و نیز استفاده از ظرفیت های مرزی برای افزایش درآمد مرز نشینان اشاره و خواهان برنامه ریزی متکی بر مزیت های منطقه ای شد.
ضرورت تبادل فرهنگی و اقتصادی با کشورهای همسایه و گسترش مبادلات مرزی از جمله دستوراتی بود که دکتر روحانی صادر نمود.
رئیس جمهور در ادامه، برنامه های سلامت محور در این مناطق را مورد اشاره قرار داد و خواستار برنامه ریزی و ایجاد بیمارستانهای دو منظوره برای درمان مردم منطقه و گردشگری سلامت شدند.
دکتر روحانی توجه به همزیستی مسالمت آمیز میان قومیت ها، ایجاد فضای آرام و همدلی، وحدت و همبستگی در این مناطق و تلاش برای برگزاری انتخابات باشکوه و مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس و ایجاد زمینه لازم و همه سلایق در انتخابات را مهم و ضروری دانست.
در پایان جلسه هر سه استاندار گزارشی از هماهنگی های ایجاد شده بین نهادی بر توسعه استان و برنامه های خود ارائه کردند.
آقای علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی بر ایجاد و انعقاد تفاهم نامه با ۷۵ فعال اقتصادی و در ۱۲ منطقه اقتصادی استان اشاره نمود و در خصوص پروژه های جدید در استان ازجمله شهرک انرژی جهت ایجاد تامین و صادرات آن اشاره کردند.
همچنین آقای محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در گزارش خود بر برچیده شدن تمامی بخاری نفتی در کلیه مدارس اشاره و اعلام کردند با اقدامات صورت گرفته تا پایان شهریور ماه روستای بی گاز در این استان وجود نخواهد داشت.
آقای محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز از ظرفیت ایجاد شده ۱۰ هزار شغل و ایجاد هاب منطقه ای پرورش شتر و زنجیره تولید آن در طی ۲ سال اشاره نمود و از ساخت از ۱۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار و طبقات نیازمند با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بیناد مسکن و نهادهای عمومی اشاره کرد.