معاون اول رییس جمهور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای عالی حج و زیارت با اشاره به حضور بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی در مراسم حج امسال، بر لزوم تلاش،‌ همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط برای حفظ عزت و کرامت حجاج ایرانی در سرزمین وحی تاکید کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از   پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری همچنین با اشاره به برخی کارشکنی های دولت عربستان در خصوص پروازهای حجاج ایرانی، گفت: البته سازمان حج و زیارت با همکاری سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را برای جابجایی حجاج ایرانی انجام داده اند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما لازم است وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت مراتب اعتراض و گلایه مندی کشورمان را به دولت عربستان منتقل کنند و خواستار رفع برخی موانع شوند.

دکتر جهانگیری افزود: کشور عربستان باید به وظایف و مسئولیت هایش در برگزاری باشکوه مراسم حج عمل کند و دنیای اسلام باید برگزاری هرچه بهتر و مطلوبتر حج را از کشور عربستان مطالبه نماید.

وی همچنین با اشاره به گزارش های رییس سازمان حج و زیارت در خصوص اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مراسم اربعین امسال، افزود: راهپیمایی اربعین رویدادی استثنایی، بی نظیر و بی سابقه است که ظرف مدتی اندک چندین میلیون زائر میان دو کشور ایران و عراق تردد می‌کنند که جا دارد از میزبانی و همکاری دولت و مردم عراق نیز قدردانی شود.

دکتر جهانگیری همچنین با تبریک به حجت الاسلام عبدالفتاح نواب به خاطر انتصاب به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر در دوران تصدی این نمایندگی قدردانی کرد.