رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به کاهش دانشجو در دانشگاه های کشور و فضای بلااستفاده از ایجاد سراهای نوآور در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری‌فر رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری درباره راه اندازی سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاه آزاد، بیان کرد: یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری استفاده از ظرفیت های بلااستفاده برای توسعه نوآوری در کشور است که با همین هدف، فضاهای خاک خورده و فراموش شده دانشگاه ها را به سرای نوآوری تبدیل کردیم.

وی افزود: تاکنون ۳ سرای نوآوری در واحد تهران مرکز و علوم و تحقیقات در حال راه‌اندازی نهایی است. امیدواریم این دو مرکز نقطه آغازینی برای توسعه این سراهای نوآوری در کشور باشد. سراهایی که می تواند دانشجویان و اساتید را به نوآوری و فناوری گره بزند.

به گفته قادری‌فر، در توسعه زیست‌بوم نوآوری توسعه زیرساخت‌ها به جد پیگیری می شود. در این نوع نگاه به دنبال این هستیم که به جای خرج کردن پول و منابع محدود دولتی برای ساخت و ساز جدید، از فضاهای متروکه برای جریان نوآوری استفاده کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: کارخانه های نوآوری نوع دیگری از طرح استفاده از فضاهای متروکه شهری است که در تلاش هستیم این نوع کارخانه ها را نیز در کشور توسعه دهیم.