کارکنان اداره آب و فاضلاب شهرستان شادگان در اعتراض به دریافت نکردن حقوق و مشکل بیمه روز سه شنبه دست از کار کشیدند.
به گزارش جارچی اخبار یکی از کارکنان آب و فاضلاب شادگان به نمایندگی از ۷۰ کارگر معترض در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بیش از پنج ماه است حقوق معوقه کارگران و دیگر کارکنان آبفای شادگان پرداخت نشده است.
وی افزود: پرداخت نکردن حقوق معوقه کارگران آب و فاضلاب شادگان موجب شده تا این کارگران برای گذران زندگی خانواده خود از دوستان و آشنایان پول قرض کنند.
یکی دیگر از کارکنان معترض این اداره گفت: به دلیل واریز نشدن سه ماه حق بیمه، سازمان تامین اجتماعی دفترچه‌های درمانی کارکنان آب و فاضلاب شادگان را تمدید نمی‌کند و مراکز درمانی نیز حاضر به ارائه خدمات درمانی به این افراد نیستند.
این کارگر آبفای شادگان افزود: باتوجه به شرایط سخت محیط کار در گرمای طاقت فرسای بالای ۵۰ درجه پرداخت به موقع حقوق حق قانونی کارکنان اداره آب و فاضلاب شادگان می‌باشد که این موضوع مورد بی توجهی مسئولان مربوطه قرار گرفته است.
نبیل یوسفیان مدیر آبفا شهرستان شادگان جوابگوی تماس‌های تلفنی خبرنگار ایرنا در این رابطه نبود.
به گزارش ایرنا کارکنان آب و فاضلاب روستایی شادگان نیز چندین ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.
یکی از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب شادگان به خبرنگار ایرنا گفت: کارکنان پیمانکاری این اداره از بهمن ماه پارسال، کارکنان روزمزد از فروردین امسال و رانندگان خودروهای استیجاری ۱۴ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.
وی افزود: وضعیت زندگی بسیار سخت است و تاکنون مسئولان پاسخ روشنی در خصوص پرداخت حقوق اعلام نکرده‌اند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شادگان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این مشکل مربوط به تمام اداره‌های آبفار در استان خوزستان بوده و مختص شهرستان شادگان تنها نیست.
هادی عساکره افزود: روابط عمومی اداره کل آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در این رابطه پاسخگوست.
اعتراض کارکنان پیمانکاری اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان شادگان در حالی است که اهالی بسیاری از روستاهای بخش خنافره شادگان از آب آشامیدنی محروم بوده و بعضاً تنها چند ساعت در روز آب دارند.
شادگان در ۷۰ کیلومتری اهواز قرار دارد.