رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز گفت: کارگران و بازنشستگان از دست اندازی به اموال تامین اجتماعی این صندوق بین النسلی نگران هستند.
کریم صادق زاده تبریزی که در چهارمین جلسه کارگروه هماهنگی ادارات و سازمان های تابعه وزارت تعاون ، گار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی که با حضور دکتر حسین کمالی مشاور عالی وزیر تشکیل شده بود سخن می گفت اظهار داشت: متأسفانه با وجود آنکه سازمان تأمین اجتماعی با مشکلات عدیده مالی روبرو است باز هم عده ای چشم طمع به دستاوردهای مهم این سازمان از جمله کارخانجات سودده شرکت سرمایه گذاری شستا که تعدادی از این کارخانجات در استان آذربایجان شرقی قرار دارد دوحته اند.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی استان گفت: در دولت قبل ۲۲۰واحد تولیدی و صنعتی بحرانی در آذربایجان شرقی وجود داشت که با تلاش های انجام شده در دولت تدبیر و امید به ۱۳ کارخانه کاهش یافته که امیدواریم با برنامه ریزی مسایل این واحدها نیز حل و فصل شود.
وی با اشاره به مشکلات کارگران و بازنشستگان در سطح گلان کشور اظهار داشت: موضوع همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته و همچنین متناسب سازی حقوق کارگران با شرایط اقتصادی کشور از نیازهای اساسی است که باید بطور جدی به آن توجه شود.
صادق زاده یکی از راه های برون رفت سریع از مشکلات معیشتی این قشر را بهره گیری از روش تأمین کالا دانست و گفت: اگر کالای موردنیاز اولیه و اساسی کارگران و بازنشستگان از سوی دولت با نرخ مناسب همانند روش بن کارگری دهه قبل تأمین شود گام های اولیه برای رفع مشکلات این قشر برداشته خواهد شد.
وی مسکن کارگران و باز نشستگان را از مشکلات اساسی این فشر خواند و گفت: اکنون مسکن به یک کالای لوکس برای جامعه کارگری تبدیل شده و تمامی اقدامات و برنامه های اعلامی به عنوان مسکن اجتماعی در حد حرف وحدیث باقی مانده است.
رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز توسعه درمان مستقیم تامین اجتماعی را یکی از کمک های اساسی به جامعه کارگری و بازنشستگی دانست و گفت: در این راستا در استان آذربایجان شرقی با تلاش فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز زمین مناسبی برای احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تامین اجتماعی در تبریز که از سال ها قبل بلاتکلیف بود اختصاص داده شده که به دلیل برخی مشکلات حقوقی جزیی از اجرایی شدن بازمانده که لازم است رویکردها در این خصوص تغییر یابد تا احداث این بیمارستان هر چه سریعتر اجرایی شود.