عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران گفت: هنگام انتخابات عده‌ای با شعار حمایت از جامعه کارگری و بازنشستگان به سراغ ما می‌آیند و انواع وعده‌ها را برای به دست آوردن آرای ما مطرح می‌کنند اما به محض آنکه انتخابات تمام شد، وعده‌ها و شعارهایشان را از یاد می‌برند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، برزو روحبخش (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) با اشاره به اینکه کارگران و بازنشستگان سهم زیادی از جمعیت کشور را به خودشان اختصاص می‌دهند، اظهار داشت: آرای آنها در تعیین نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و رییس جمهور تعیین‌کننده است به همین دلیل هرگاه به انتخابات نزدیک می‌شویم، مورد احترام و تکریم سیاسیون قرار می‌گیریم.
وی با تاکید بر اینکه نامزدهای اصلاح‌طلب و اصولگرا مشتاق برگزاری جلسات با کارگران و بازنشستگان در ماه‌های نزدیک به انتخابات هستند، گفت: نامزدهای هر دو طیف، نمایندگان خودشان را به دیدار ما می‌‌‌فرستند و از ما می‌خواهند به آنها رای بدهیم.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران از وعده‌های رنگینی که نامزدهای انتخابات به کارگران و بازنشستگان می‌دهند انتقاد کرد و گفت: در تمامی این سال‌ها شاهد این وضعیت بودیم و هر خواسته‌ای را که مطرح می‌کردیم، به ما قول می‌دادند به محض آنکه وارد مجلس بشوند، سکان ریاست جمهوری را به دست بگیرند یا وارد شورای شهر شوند، پیگیری مطالبات کارگران و بازنشستگان را در دستور کار قرار دهند اما پس از انتخابات حتی به تماس ما نیز پاسخ نمی‌دهند.
وی با ابراز تاسف از اینکه وقتی سیاسیون به منصب می‌رسند، نه تنها قول‌هایی که به کارگران و بازنشستگان داده‌اند را از یاد می‌برند بلکه عکس وعده‌هایشان عمل می‌کنند، گفت: این آقایان وقتی پای میز مذاکره می‌نشینند، منافع خودشان را بر همه چیز ترجیح می‌دهند و حتی بر سر منافع کارگران و بازنشستگان معامله می‌کنند.
روحبخش با تاکید بر اینکه همه اینگونه نیستند و تعدادی از چهره‌های سیاسی به وعده‌های خود پایبند بوده‌اند، گفت: متاسفانه تعداد این افراد اندک است به همین دلیل است که سال‌ها دنبال استیفای حقوق کارگران و بازنشستگان هستیم اما به نتیجه نرسیده‌ایم.
وی افزود: هر نماینده‌ای که بتواند یک میلیون رای را مال خود کند، می‌تواند وارد مجلس شود. این در حالی است که فقط اعضای کانون بازنشستگان تهران حدود ۶۰۰ هزار نفر هستند که اگر هر کدام از این افراد بتوانند یک نفر از اعضای خانواده خودشان را همراه کنند، می‌توانیم بیش از یک میلیون رای به نامزدهای مورد حمایت خودمان بدهیم اما دیگر چشم ما از وعده‌های تبلیغاتی آب نمی‌خورد و به قولِ آقایان اعتمادی نداریم.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران با بیان اینکه برخی از آقایان وقتی پای میز مذاکره می‌نشینند، رنگ باخته و به نفع جیب خودشان انعطاف نشان می‌دهند، گفت: سال‌هاست دنبال اجرای همسان‌سازی هستیم، مدت‌ها است برای گرفتن طلب تامین اجتماعی از دولت اعتراض می‌کنیم، نادیده گرفتن سه‌جانبه‌گرایی منافع ما را به خطر انداخته و ما اصلاح ساختار تامین اجتماعی را دنبال می‌کنیم، معیشت کارگران و بازنشستگان پایین است و ما خواهان افزایش دستمزد و حقوق بر مبنای تورم واقعی هستیم و ده‌ها خواسته دیگر که می‌توانست با رای نمایندگان مجلس به تصویب برسد اما همین نمایندگان که وعده حمایت داده بودند، به صورت علنی با خواسته ما کارگران و بازنشستگان مخالفت کردند.
وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال برگزار می‌شود و آقایان بار دیگر به رای ما نیاز دارند، گفت: دوباره شور و هیجانی به راه افتاده و بازار وعده‌ها داغ شده اما تجربه تلخ سال‌های گذشته جای امیدواری نگذاشته و برای مذاکره با نامزدهای انتخاباتی نگران هستیم.
روحبخش با اشاره به اینکه اکنون طرح اصلاح ساختار تامین اجتماعی را به نمایندگان مجلس داده‌ایم و در انتظار تصویب هستیم، گفت: این بهترین آزمون در ماه‌های باقیمانده از عمر مجلس دهم است. اگر نمایندگان به طرح رای بدهند، ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد اما هر نماینده ای که به خواسته ما بی‌توجه باشد، نه تنها به او رای نخواهیم داد بلکه کارگران و بازنشستگان را هوشیار خواهیم کرد که این فرد برای کارگران دلسوزی نمی‌کند.
وی با تاکید بر اینکه به حمایت از کارگران و بازنشستگان در روزهای سخت نیاز داریم، گفت: بیش از سه سال از عمر مجلس دهم گذشته و تاکنون هیچ تحرکی به نفع کارگران و بازنشستگان نداشته‌اند اگر هم مصوبه‌ای داشته‌اند ازسوی دولت اجرا نشده که البته ما آن را از چشم مجلس می‌بینیم زیرا وظیفه نماینده مردم این است که پیگیر مصوبات باشد در حالی که نمایندگان فقط تصویب می‌کنند و کاری ندارند که دولت اجرا می‌کند یا نمی‌کند.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران با اشاره به اینکه مجلس تصویب کرده بود برای همسان‌سازی یا بدهی دولت به تامین اجتماعی مبلغی به سازمان داده شود، گفت: وقتی این مصوبه اجرا نشده، هیچ ارزشی ندارد.
روحبخش با اشاره به بازی‌های سیاسی در مجلس شورای اسلامی گفت: دائم شاهد بازی‌های سیاسی در مجلس هستیم و حتی وزرا درگیر بازی جناحی می‌شوند و کارشان به استیضاح می‌رسد اما تاکنون هیچ نماینده‌ای به خاطر بی‌توجهی دولت به مصوبات مربوط به کارگران و بازنشستگان، اعضای دولت را به صحن علنی مجلس احضار نکرده و تاسف‌آورتر اینکه نمایندگان مدعی حمایت از کارگران هیچ تحرکی از خودشان نشان نداده‌اند.