نشست بررسی رفع موانع پیش‌روی رونق تولید و فضای کسب وکار در شرایط تحریم با حضور نمایندگانی از معاونت اقتصادی ریاست جمهوری ، سازمان برنامه وبودجه کشور و مدیران و مشاوران معاونت امور صنایع برگزار شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از شاتا، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن وتجارت در حاشیه این نشست تخصصی با اشاره به شناسایی مهمترین مشکلات وچالش‌های پیش روی صنعتگران خواستار تسهیل برخی فرآیندها برای بهبود فضای کسب وکار در کشور شد و گفت: فضای صنعتی کشور با توجه به محدودیت های ایجاد شده با شرایط خاصی روبه رو است و صیانت از تولید باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی‌ با تاکید برضرورت تسریع در اصلاح برخی از قوانین و مقررات در سطح کلان کشور خاطر نشان کرد: برخی از موضوعاتی که اغلب صنعتگران با آن دست به گریبان هستند با محوریت طرح در ستاد اقتصادی دولت احصا و مقررشده است با حضور نمایندگانی از نهادها و دستگاه های اجرایی در این ستاد راهکارهای تسهیل فرایند تولید به ویژه ورود مواد اولیه مورد نیاز به کشور، مورد بررسی قرار گیرد.
به گفته معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت ستاد اقتصادی دولت با هدف تحقق اهداف رونق تولید در کشور و ایجاد بستری برای تسریع در هماهنگی‌های لازم بین دستگاه های اجرایی ، بررسی چالش های پیش روی فضای کسب وکار را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.
معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت اظهار امیدواری کرد: با بررسی مهمترین چالش های پیش روی تولید در سطح کلان در این ستاد بخش عمده‌ای از مشکلات صنعتگران مرتفع شود.
مقیمی ضرورت اصلاح قوانین و مقررات برای تسهیل انتقال ارز ، رفع تعهدات ارزی ، تسهیل فرآیند توسعه صادرات و… را از جمله موضوعات پیشنهادی در این ستاد عنوان کرد و افزود: از تشکل های تخصصی و صنعتگران می خواهیم مهمترین چالش ها و موانع پیش روی تولید که منجر به بروز مشکلاتی در فرایند تولید ، بهبود فضای کسب وکار و افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در کشور شده است را در اسرع وقت به معاونت امور صنایع اعلام کنند.