معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تنها راهبرد ما مقابل دشمن مقاومت است گفت: این مقاومت برگرفته از آموزه های دینی ما بوده و تجربه نشان داده که هرجایی مقابل دشمن ایستاده ایم، آنها کوتاه امده اند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا سرهنگ خداداد فلاح روز یکشنبه در همایش سیاسی فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در تالار مهر لشکر ۹۲ زرهی ارتش در اهواز اظهار داشت: حکومت لیبرال دموکراسی به پرچم داری آمریکا نه حاکمیت خداوند و نه خدا محوری را قبول دارند و تکیه آنها بر انسان محوری است.
وی افزود: آنها در سکولاریسم نیز دین را فردی می دانند و به اشتباه سکولاریسم را جدایی دین از سیاست می خوانند در حالی که سکولاریسم به معنی عدم دخالت دین در تمامی شئون اجتماعی، اقتصادی و اعتقادی افراد است.
معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: باید تمامی شئون افراد جامعه مبتنی بر ارزش های دینی و اسلامی باشد و همین امر بین ما و کشوهای غربی یک تضاد ایدئولوژیکی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه در این میان یک تضاد فطری و هستی شناسی وجود دارد گفت: ما ملتی با تمدنی چند هزار ساله هستیم که آزادی خواه و سلطه ناپذیریم وغربی ها نیز ملتی با خوی استکباری و سلطه طلبی هستند که ریشه در تاریخ این ملت ها دارد.
سرهنگ فلاح اظهار داشت: تا زمانی که بر آموزه های دینی خود تکیه داریم و فطرت استقلال طلبی و نفی سلطه پذیری و استکبار ستیزی داریم، بی شک آمریکا هیچ ارتباطی با ما نمی تواند برقرار کند.
هدف آمریکا در منطقه غرب آسیا حفظ امنیت رژیم صهیونسیتی است
وی ادامه داد: افزایش نفوذ لابی صهیونیست در سال های اخیر یک تضاد ماهیتی در ارتباط آمریکا با ایران ایجاد کرده و بی شک یکی از اهداف آمریکا در منطقه غرب آسیا حفظ امنیت رژیم صهیونسیتی است.
معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: کشور مصر زمانی قدرت منطقه بود اما اکنون به یک کشور آرزومند و نگران تبدیل شده و کشور عراق نیز که برای رژیم صهیونیستی قدرت منطقه ای بود اکنون به یک کشور نگران تبدیل شده است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۷ تاکنون هیچ گاه از محور مقاومت و به اندازه امروز احساس خطر نکرده بود و همین امر باعث شده آمریکا بیشتر از گذشته به فکر منافع رژیم صهیونیستی در منطقه باشد.
ناامنی در رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به بحث ایران هراسی کشانده است
سرهنگ فلاح گفت: ناامنی در رژیم صهیونیستی باعث شده نتانیاهو بحث ایران هراسی را راه بیندازد و ایران را تهدیدی برای منطقه بخواند.
وی بیان کرد: در پیمان اسلو اعلام شد که آمریکایی‌ها می‌توانند اگر شرایط را مهیا دیدند سفارت خود را به بیت المقدس منتقل کنند اما از سال ۱۹۸۶ تاکنون ۲۰ سال است که هیچ دولتی در آمریکا چنین ریسکی را نپذیرفته اما ترامپ این اقدام را صورت داد.
معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: پس از آن بلندی های جولان را جزو سرزمین رژیم صهیونیستی اعلام کردند در حالی که قطعنامه شورای امنیت مصوب کرد که بلندی های جولان جزوی از سرزمین سوریه است.
وی گفت: کشورهای منطقه زمانی با ایران در حال رقابت بودند اما امروز این رقابت با روی کار آمدن حکومت سکولار عرب مانند بن سلمان به تعارض کشیده شده چرا که آمریکایی ها خود به صورت مستقیم نمی‌توانند وارد کارزار شوند و این کشورها نیز هر هزینه ای را می پردازند تا آمریکا را وارد جنگ با ایران کنند.
وی افزود: هیچیک از دولت‌های آمریکا پس از انقلاب تاکنون از استراتژی عریان نسبت به ایران استفاده نکرده بود و ترامپ به دلیل رویکرد تهاجمی خود به صورت مستقیم مقابل ایران ایستاده است.
سرهنگ فلاح گفت: جان بولتون ۴۰ سال است که روی پرونده ایران کار می‌کند و خوی جنگ طلبی دارد و این رویکرد تهاجمی را نیز دولت جدید آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی دارد.
عدم دستیابی آمریکا پس از خروج از برجام به اهدافش بر تعارضات افزوده است
وی اظهار داشت: همچنین عدم دستیابی دولت آمریکا پس از خروج از برجام به اهدافش نیز بر این تعارض افزوده است و هدف خروج آمریکا از برجام ایجاد تلاطم اقتصادی در ایران نبود بلکه هدف اصلی ترامپ کاهش حضور منطقه ای ایران، توانمندی موشکی، غروب آفتاب در بندهای هسته‌ای و کشاندن ایران پای میز مذاکره بود.
وی افزود: با این وجود نه توانمندی دفاعی محدود شد، نه ایران از منطقه خارج شد و نه پای میز مذاکره رفت؛ به همین جهت آمریکا در عرصه رقابتی شکست خورده است.
معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مهمترین عرصه رقابتی ایران با آمریکا در خاورمیانه بود که آمریکایی ها شکست میدانی خورده و به دنبال جبران این شکست هستند و این از مهمترین دلایلی است که سطح تعارض را به بالاترین میزان خود رسانده است.
وی بیان کرد: آمریکا در سطوح بین المللی، منطقه ای و داخلی برای ایران راهبرد تعیین کرده که در سطح بین المللی به دنبال مهار جمهوری اسلامی است و همواره با تشکیل پرونده‌های بین المللی در زمینه حقوق بشر، هسته‌ای، تروریسم و موشکی قصد دارد برای کشور ما تنش ایجاد کند.
سرهنگ فلاح گفت: همچنین در سطح منطقه‌ای به دنبال ائتلاف سازی است و به دنبال تشکیل اجلاس‌های مختلف برای تعامل بیشتر با کشورهای منطقه علیه ایران است که در این زمینه نیز تاکنون شکست خورده است.
وی اظهار داشت: آمریکا پس از ناکامی در امور بین الملل و منطقه ای اکنون فشار خود را در سطح داخلی بیشتر کرده و همواره تمرکز خود را بر تحریم‌ها، تهدید و عملیات روانی گذاشته است.
معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در تحریم اقتصادی آخرین حربه آمریکا تحریم صنایع پتروشیمی خلیج فارس بوده و به تازگی نیز تحریم سیاسی را مطرح کرد و رهبر معظم انقلاب را در لیست تحریم‌های خود قرار داد و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب هیچ حسابی و اموالی در خارج از کشور ندارد.
وی اظهار داشت: خود آمریکایی ها نیز بر این باورند که دیگر تحریم‌ها اثر گذاری خود را از دست داده است.
سوءمدیریت و فسادهای اقتصادی بیشتر از تحریم‌ها به اقتصاد ایران آسیب وارد کرده است
سرهنگ فلاح گفت: در سخت‌ترین شرایط تحریمی، ایران در سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۱ تحت فشار بود که تحریم ها تنها ۲۰ درصد بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشت اما اینکه شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم و برخی اقلام گران می‌شود به مسائلی داخلی نظیر سوءمدیریت و فسادهای اقتصادی بر می‌گردد.
وی ادامه داد: پر افتخارترین عرصه دیپلماتیک ایران در دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن رقم خورد که رهبر معظم انقلاب با قاطعیت فرمودند که ترامپ را حتی شایسته پیام هم نمی دانم.
وی گفت: در شرایطی که همه گمان داشتند ایران تحت فشار است، پیام رهبر معظم انقلاب بر اقتدار بین المللی ایران افزود.
آمریکا به دنبال مذاکره نیست
سرهنگ فلاح گفت: آمریکا در موضوع طرح مذاکره نیز به دنبال مذاکره نیست بلکه به دنبال گرفتن مولفه‌های اساسی قدرت ایران از قبیل موشکی و منطقه ای است.
معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ساقط کردن پهباد آمریکایی بیانگر توان دفاعی و سامانه پدافندی ایران بود چرا که این پیشرفته‌ترین پهباد آمریکایی بود و ناکامی بزرگی را در پرونده آمریکا به ثبت رساند.
وی گفت: عملیات روانی دشمن امروز بر فضای افکار عمومی ما سایه انداخته است و گفتمان غلطی را ایجاد کرده است و دشمن به دنبال یار گیری فکری است.
سرهنگ فلاح تصریح کرد: دشمن قصد دارد این باور را در افکار عمومی ایجاد کند که نظام اسلامی دیگر ناکارآمد شده و به پایان خود نزدیک شده است.
فضای مجازی تنها به دنبال برجسته سازی نقاط ضعف است
وی گفت: بی شک ناکارآمدی و ضعف وجود دارد اما اکنون فضای مجازی تنها به دنبال برجسته سازی نقاط ضعف است و به نقاط قوت نمی‌پردازد.
معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: نمی‌گوییم دزدی سه هزار میلیاردی و رانت اقازاده ها نیست اما نمی‌توان آن را به کل نظام تعمیم داد؛ در این خصوص نباید دچار اشتباه محاسباتی شویم چرا که دشمن از این آمارها بهره برداری می‌کند.
وی تصریح کرد: نیروهای مسلح برای دفاع در صف اول قرار دارند و هر مخاطره ای که نظام را تهدید کند را پاسخ خواهند داد و به همین جهت نباید تحت تاثیر القائات فضای مجازی قرار گیریم.
سرهنگ فلاح تاکید کرد: ارتقای توانمندی دفاعی نیز از مولفه‌های اصلی بازدارندگی است که نیازمند ارتقای سطح آمادگی رزمی و انگیزه‌های معنوی نیروهای مسلح است.
معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتقای توانمندی دفاعی راهبرد مقاومت را محقق کرده و ما می‌توانیم همچنان با اقتدار مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.