طی مراسمی با حضور معاون امورمجلس،حقوقی و استانهای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگان کارکنان فولاد و مدیرکل تعاون کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی واگذاری مالکیت کارخانه ماشین سازی تبریز به صندوق بازنشستگی فولاد انجام شد.
به گزارش جارچی اخبار معاون امورمجلس،حقوقی و استانهای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این آیین با بیان اینکه کارخانه ماشین سازی در سالهای گذشته به یکی از دغدغه‌های مردم منطقه تبدیل شده بود اظهار داشت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این رویکرد را در برنامه خود داده که امانتدار خوبی برای مردم باشد و زیانی به بیت المال وارد نشود.
وی شفافیت در امور را یکی از مهم ترین سیاست های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: این مهم در سایه مطالبه گری اقشار مردم و توجه به آن صورت گرفته است.
قره سید رومیانی با بیان اینکه به دلیل همین نگرانی نخبگان و افکار عمومی، مقام عالی وزارت دستور فوری برای رفع مشکل این کارخانه را دادند و گفت: با همت سازمان خصوصی سازی و تلاش وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی و با توجه به هماهنگی و حمایت استاندار محترم، اعضای محترم شورای تامین و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و بهره گیری از رهنمودهای امام جمعه محبوب تبریز شرایط برای ادامه کار ماشین سازی فراهم شد و صندوق بازنشستگی فولاد نیز از آن استقبال کرد.
وی با بیان اینکه ماشین سازی باید تبدیل به الگویی برای صنعت کشور شود افزود: من موقعی که سعادت نمایندگی مردم را داشتم،اشک و دلسوزی این کارگران را می دیدم و اکنون که موقعیت بهتری برای توسعه کارخانه فراهم شده است خوشحالم این اتفاق افتاد.
وی با قدردانی از حمایت و همکاری مسئولین استانی در رفع مشکلات کارخانه ماشین سازی تبریز افزود: از عملکرد مناسب اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی برای توسعه و رونق و راه اندازی مجدد این کارخانه قدردان هستیم.
✳معاون امورمجلس،حقوقی و استانهای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ماشین سازی تبریز به عنوان نخستین کارخانه تولید ماشین در کشورهای اسلامی مطرح بوده است گفت: برهمین اساس نگاه وزارتخانه نسبت به این کارخانه در راستای رونق هرچه بهتر بوده که بتواند به قله های رفیع صنعت در عرصه ملی و بین المللی بازگردد.
قره سیدی رومیانی در پایان از کارگران و مدیران کارخانه ماشین سازی تبریز خواست تا با نگاهی واقع بینانه تمام هم و غم خود را برای توسعه این کارخانه قرار دهند.
✳معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توسعه فعالیت ماشین سازی تبریز باید در اولویت باشد اظهار داشت: ماشین سازی،کارخانه تولید ماشین است و باید تاثیر مثبتی در استان،کشور و منطقه ایجاد کند.
نماینده تام الاختیار سازمان خصوصی سازی با تشریح روند واگذاری و تغییر مالکیت کنونی اظهار داشت: ماشین سازی تبریز که براساس سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی و با مصوبه هئیت دولت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده بود که پس از آن سازمان صندوق خصوصی و به وکالت از صندوق کارکنان بازنشستگی فولاد طی چند مرحله مزایده به بخش خصوصی واگذار شد.
مهندس ضرغامی افزود: خریدار قبلی بخاطر موضوعاتی که خارج از مجموعه ماشین سازی بود با مشکلاتی مواجه شد که با توجه به اعلام آمادگی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد که دوباره مالکیت و مدیریت ماشین سازی تبریز بر عهده بگیرد سازمان خصوصی سازی هم از آن استقبال کرد و با طی مراحل قانونی تغییر مالکیت انجام و امروز شما این واگذاری شکل عملی به خود می گیرد.
محمد جواد عسگری، مدیرعامل صندوق فولاد نیز در این مراسم با بیان اینکه با این واگذاری دغدغه های مردم نیز رفع و آرامش به حوزه کارگری بر می گردد گفت: تمام تلاش خود را برای حراست و حفاظت از نیروی کار و حفظ کرامت انسانی انجام می دهیم چرا که منابع انسانی را سرمایه خودمان می دانیم.
وی با تأکید بر اینکه ماشین سازی با این تغییرات واگذاری رویکرد تبدیل به قطب صنعتی اقتصادی را در دستور کار قرار می دهد گفت: باتوجه به اینکه صندوق فولاد شرکتها و مجموعه های زیادی را مالکیتش را عهده دار است. تمام شرکتها را ملزم گردیده اند که تمام نیازهای خود در حوزه ماشین را، باید از کارخانه ماشین سازی خریداری کنند و این خریدها رقم کمی نیست و تحول بزرگی ایجاد می کند.
رنجبر قائم مقام صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد نیز در این آیین با بیان اینکه فسخ واگذاری اخیر طبق مفاد قرارداد و مطابق قانون صورت گرفته است اظهار داشت: استراتژی صندوق، افزایش ثروت ذینفعان است که در مورد ماشین سازی تبریز شامل کارکنان این کارخانه و نیز سهامداران صندوق اعم ازبازنشستگان فولاد و سایر سهامداران می باشد قرار دارد.
رنجبر با بیان اینکه یک استراتزی ۵ ساله برای مدیریت جامع ماشین سازی تبریز تدوین و اجرایی خواهد شد افزود: برای دوره نقل انتقال و تعیین هیأت مدیره جدید که روند اداری آن ۲۰ روز تا یک ماهه طول خواهد کشید یک سرپرست بر فعالیت ها نظارت خواهد داشت.
در پایان این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های شکرانه مدیرعامل قبلی، دکتر ناصرفرج زاده به عنوان سرپرست کارخانه ماشین سازی تبریز معرفی شد.