چهارمین اجلاس هیات امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی آن روز دوشنبه در سالن اجلاس معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان آغاز شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا مدیر اجرایی بنیاد علمی اکو گفت: در جلسه کمیته اجرایی این بنیاد در نشست امروز در زمینه طرح‌های علمی مشترک بحث و تبادل نظر می‌شود.
سید کمیل طیبی افزود: ١۵ نفر از اعضا و بالغ بر ٣٠ نفر از مدیران و اعضا فردا سه شنبه در نشست‌های مرتبط شرکت می‌کنند.
به گفته وی این رویداد روز سه شنبه با حضور وزرای علوم کشورهای پاکستان و ایران و همچنین دبیرکل اکو و هیأت بلند پایه کشورهای ادامه می یابد.
طیبی ادامه داد: انتخابات ریاست جدید بنیاد، بررسی و تبادل نظر برای مشکلات علمی این سازمان و همچنین بحث و بررسی درباره موضوع برنامه منطقه‌ای علم و فناوری در حوزه اکو از دیگر برنامه‌های این اجلاس ۲ روزه است.
وی نقش دانشگاه اصفهان را در مدت ۲ سال اخیر در این بنیاد بسیار برجسته ارزیابی کرد و گفت: نشست روز اول اجلاس مربوط به کمیته اجرایی و در قالب کارشناسی و فعالیت‌های بنیاد تهیه و تنظیم می‌شود.
بنیاد علمی اکو(ECOSF) سازمانی بین‌دولتی متشکل از ۱۰ کشور اسلامی شامل افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و ایران است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو بر پایه ارتقا علم، فناوری و نوآوری است.
این سازمان با پوشش ۳۶۰ میلیون نفر که یک چهارم جمعیت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد، بزرگترین تشکل اقتصادی جهان اسلام محسوب می‌شود.
چهارمین نشست هیأت امنای بنیاد علمی اکو (ECOSF) با حضور هیأت‌های عالی رتبه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌های علمی این بنیاد در سطح منطقه برای ۲ سال آینده برگزار می‌شود.
این رویداد قرار است فردا سه شنبه با حضور وزرای علوم کشورهای پاکستان و ایران و همچنین دبیرکل اکو و هیأت بلند پایه کشورهای عضو ادامه یابد.
د‏انشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیأت علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.