مأموران گمرک نوردوز در مرز ایران و ارمنستان به کمک سگ‌های موادیاب موفق به کشف محموله مواد مخدر از نوع هرویین خشک به میزان ۲۰۲ کیلو و ۶۵۰ گرم از ۲ دستگاه کامیون عبوری شدند.
به گزارش جارچی اخبار حبیب مقدم، مدیر گمرک نوردوز، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۲ کامیون ترانزیتی از جمهوری آذربایجان وارد ایران شده و بار خود را در گمرک آستارا خالی کرده بودند.
وی ادامه داد: مقصد این ۲ کامیون کشور گرجستان بود که در گمرک نوردوز، ماموران گمرک به این دو کامیون، مشکوک و به کمک سگ‌های موادیاب مستقر در گمرک موفق به کشف مواد مخدر جاسازی شده در بدنه کامیون ها می شوند.
مقدم اضافه کرد: در یکی از کامیون ها در حدود ۷۰ کیلوگرم و در کامیون دیگر بیش از ۱۳۱ کیلو گرم مواد مخدر هرویین جاسازی شده بود.
وی افزود: رانندگان این ۲ کامیون ه تبعه کشور ترکیه می باشند، دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع زیربط تحویل داده شدند.
به گزارش ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدامات ارزشمندی برای کنترل مسیرهای ترانزیتی مواد مخدر در مبادی رسمی انجام داده و با توجه به تجهیز مبادی رسمی کشور به امکانات پیشرفته کنترلی و بازرسی و افزایش توانایی کشف جاسازی‌های حرفه‌ای مواد مخدر، قاچاقچیان، مسیر حمل‌ونقل و عبور محموله‌های مواد مخدر را تغییر داده‌اند.
نوردوز یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که از حوالی روستای دوزال بخش سیه‌رود شهرستان جلفا در ۱۹۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده‌است. این روستا در کنار رودخانه ارس در مرز ارمنستان واقع شده و دارای یک گمرک، بازارچه پایانه مرزی بزرگ و مجهز به وسعت۸ هکتار است.
گمرک و پل مرزی نوردوز از شاهراه‌های اصلی واردات به ارمنستان است و بازارچه مرزی نوردوز نیز میان ایران و ارمنستان شهریور ماه سال ۱۳۷۴ گشایش یافت. سالانه حدود ۲ میلیون نفر از طریق این نقطه مرزی به کشور ارمنستان سفر می‌کنند.