هیئت بلند‌پایه کارگری کشور چین از کارخانه سیمان صوفیان بازدید کردند.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن خیر مقدم به هیئت بلند پایه کارگری کشور چین گفت: بسیار خوشحالیم که در یکی از مجموعه های موفق صنعتی آذربایجان شرقی هستیم.
مهندس کریم صادقزاده تبریزی ادامه داد: این مجموعه متعلق به مجموعه سرمایه گذاری شرکت شستا می باشد که تمام سهام مجموعه متعلق به کارگران است.
وی هدف از سفر هیئت بلند پایه کشور چین به تبریز را تبادل افکار بین مجموعه های کارگری دو کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم این بازدید ها دارای نتایج مثبتی برای هر دو‌طرف باشد.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی ادامه داد: کشور چین و ایران دارای روابط دوستانه هستند و این سفرها می تواند دارای نتایج مثبتی برای جوامع کارگری هر دو کشور باشد.
صادقزاده با بیان اینکه ایران و چین دارای روابط اقتصادی خوبی است و قطعا این دیدار ها در راستای مبارزه با تحریم های آمریکا علیه ایران بسیار مفید خواهد بود ادامه داد: در تمامی کارخانه های کشور ایران تشکل های کارکری فعال هستند و با مدیریت مجموعه روابط صمیمی و مطلوبی دارند.
عضو‌ کمیته مالی اصلی اتحادیه کارگری کشور چین نیز در این دیدار گفت: شب گذشته استفبال خوبی از ما در فرودکاه تبریز شد و این کمک ‌فراوانی به روابط دو‌کشور خواهد کرد.
جیانگ شی بائو ادامه داد: چین و ایران روابط بسیار قدیمی دارند و هر دو‌کشور در حال توسعه است و این توسعه در جهت منافع مردم است.
عضو‌ کمیته مالی اصلی اتحادیه کارگری کشور چین با بیان اینکه آنچه در این کشور مشاهده می‌شود توجه ویژه به مقام کارگر است، ادامه داد: می توان با این سیاست ها آینده کشور و ‌زندگی مان را بسازیم.
وی‌ با اشاره به منافع مشترک ایران و چین گفت: با استفاده از این منافع می توان بر توسعه دو‌کشور کمک شایانی کرد و این راه یکپارچه قطعا منافع مهمی برای مردم هر دو‌ کشور خواهد داشت.
جیانگ شی بائو در ادامه با بیان اینکه وظیفه اتحادیه های کارگری حمایت از منافع و‌حقوق کارگران است خاطر نشان کرد: تفاهم نامه هایی بین اتحادیه های کارگری ایران و چین امضا خواهد شد که قطعا راهگشا خواهند بود.
مدیر عامل شرکت سیمان صوفیان نیز در این دیدار گفت: کارخانه سیمان صوفیان بزرگترین مجموعه تولید سیمان در غرب کشور است.
دکترنجفی ادامه داد: این مجموعه یکی از زیر مجموعه های شستا است و روزانه بیش از ۷هزار تن تولید سیمان دارد.
مدیر عامل شرکت سیمان صوفیان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ نفر کارگر در این مجموعه در حال فعالیت هستند.افزود: تلاش مجموعه ایجاد امکانات رفاهی برای کارگران، مانند ایجاد درمانگاه با حضور پزشک بصورت ۲۴ ساعته به همراه ۳ پرستار است.
مدیر امور بین الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از شرکت سیمان صوفیان گفت: کشور هایی که به بهداشت ایمنی کار، کرامت انسانی و حقوق‌ و‌دستمزد توجه دارند دارای اقتصادی پویا هستند و کشور هایی که توجهی به حداقل ترین امکانات کارگری ندارند دارای اقتصادی ضعیف و ‌بیمار هستند.
مهندس حمزه ای ادامه داد: حضور و‌مشارکت نمایندگان کارگری در جلسات اداری نشان از توجه به شان کارگران در کشور ایران دارد.
رییس شورای کار سیمان صوفیان نیز در این دیدار با بیان اینکه سیمان تولیدی این مجموعه جزو با کیفیت ترین سیمان های کشور است گفت: سیمان صوفیان پنجمین کارخانه سیمان صوفیان کشور بشمار می رود مه دارای کارکنان بسیار با تجربه است.
دکتر احمد زاده ‌ با بیان اینکه کارگران این مجموعه در سه شیفت کاری فعال هستند گفت: انواع خدمات تفربحی و ورزشی، بهداشت و ایمنی کار برای کارکنان این مجموعه فراهم شده است.
هیئت بلند پایه ای کارگری کشور چین به ریاست گنگ آنگ دونگ معاون اتحادیه کارگران کشور جین و به همراه یو آن زنگ وی رییس اتحادیه صنایع سبک و نساجی، جیانگ شیبائو مدیر کمیته مالی اتحادیه، وانگ شی مدیر حسابرسی اتحادیه و دوآن چنگ یوم مدیر صندوق اتحادیه کارگران کشور چین به تبریز سفرکرده اند.