نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی شمال‌غرب کشور در سال ۹۸ با آغاز فعالیت ستاد اجرایی در مسیر گام هفتم قرار گرفت.
نمایشگاه کتاب برای علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی و فعالان حوزه چاپ و نشر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و زمزمه برگزاری آن نبض زندگی را در کالبد نیمه جان این حوزه فرهنگی به تپش و علاقه‌مندان و فعالان حوزه کتاب را به تکاپو وا می‌دارد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یکشنبه شب در نخستین جلسه ستاد اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، با بیان اینکه این نمایشگاه باید به لحاظ کیفی متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شود، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه دسترسی سهل و کم هزینه مردم به تازه‌های نشر و رقابت سالم ناشران استانی، کشوری و بین‌المللی است.
محمد محمدپور، با اشاره به استقبال گسترده کتابخوانان و کتاب دوستان از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز افزود: به رغم مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید عموم مردم در سال گذشته، نمایشگاه کتاب تبریز ۸.۵ میلیارد تومان فروش داشت و ۱.۸ میلیارد تومان بن کتاب با ٢٠ درصد تخفیف در بین علاقه‌مندان و فعالان این حوزه توزیع شد.
وی با تاکید بر اینکه برای اهالی کتاب و کتاب‌دوستان هیچ پدیده تکنولوژیکی نمی‌تواند جایگزین کتاب باشد، اظهار داشت: اهالی فرهنگ ارتباطی ناگسستنی با کتاب دارند و این ارتباط حتی در برابر حضور گسترده فضای مجازی نیز پایدار و محکم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، داشتن عقبه فکری برای پیشرفت این دوره نسبت به دوره‌های قبلی و تمهید زیرساخت‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب ضروری دانست و گفت: ایجاد زمینه برای حضور مردم و بخش خصوصی موجب رونق این نمایشگاه می‌شود.
محمدپور ادامه داد: از دل این نمایشگاه بسیاری از نمایشگاه‌های دیگر مانند صنایع چاپ و بسته‌بندی، مطبوعات، رسانه‌های دیجیتال، کتاب کودک و نوجوان، کتاب دانشگاهی و نمایشگاه کتب دینی روییده و این نشان می‌دهد از این رو این نمایشگاه تنها محلی برای فروش کتاب نیست بلکه مرکزی است که فکر و ایده‌های جدید را عملیاتی کرده و جهت می‌دهد.
هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز اوایل آبان سال‌جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.