دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی گفت: تبریز کانون دیپلماسی کارگری ایران است.
به گزارش جارچی اخبار، مهندس کریم صادقزاده تبریزی، در نشست مشترک هیئت کارگری کشور چین با نمایندگان دولت، کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان استان آذربایجان شرقی که با حضور مهندس مهدوی فرماندار تبریز، دکتر اکبرنژاد رییس شورای اسلامی شهر تبریز، مهندس حسینی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سونیااندیش هیئت مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، حمزه ای معاون امور بین الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران ، مهندس کارکن مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران استان، مهندس سمساری مدیر کل تامین اجتماعی، عقلمند فرمانده بسیج کارگری سپاه عاشورا و روسای کانون های کارگری و بازنشستگی در آمفی تئاتر هتل تبریز برگزار شد گفت: بسیار خوشحالیم که میزبان هیئت بلند پایه کارگری از کشور چین در کلانشهر صنعتی تبریز هستیم.
وی ادامه داد: لازم می دانم از کنفدراسیون عالی کارگران ایران که ارتباط تنگاتنگی با کشور چین دارند و زمینه این دیدار را فراهم کرده اند تشکر کنم.
صادقزاده خاطر نشان کرد: کشور چین یکی از مهمترین کشورهای آسیا است که امروز نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در مبادلات جهانی از نظر اقتصادی و سیاسی در جهان دارد.
وی افزود: کشور ایران با چین تبادلات اقتصادی زیادی دارد و مطمئن هستیم این تبادلات در آینده افزایش خواهد داشت ولی آنچه مهم است این است که بتوانیم از تجربیات یک دیگر به خصوص در حوزه های کاری و بخصوص کارگری استفاده کنیم.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه تبریز کلانشهر صنعتی است گفت: شهر تبریز دارای کارخانجات مهم صنعتی و مادر است.
وی ادامه داد: امروز کارخانه های تراکتور سازی، ماشین سازی، سیمان صوفیان، ایدم، چرخشگر، پتروشیمی، پالایشگاه و صنایع غذایی در تبریز فعال هستند که اکثر محصولات این کارخانجات به کشور های آسیایی و اروپایی و حتی آفریقایی صادر می شوند.
صادقزاده خاطر نشان کرد: تبریز دارای ۴۸۰ هزار نفر کارگر بیمه شده، ۱۱۸ هزار نفر بازنشسته کارگر است.
دبیر اجرایی خانه کارگر تصریح کرد: تبریز بعنوان کانون دیپلماسی کارگری در ایران معرفی شده است و آماده استقبال از تمام هیئت های کارگری در این استان هستیم.
هیئت بلند پایه کارگری کشور چین به ریاست گنگ آنگ دونگ معاون اتحادیه کارگران کشور جین به همراه یو آن زنگ وی رییس اتحادیه صنایع سبک و نساجی، جیانگ شیبائو مدیر کمیته مالی اتحادیه، وانگ شی مدیر حسابرسی اتحادیه و دوآن چنگ یوم مدیر صندوق اتحادیه کارگران کشور چین به تبریز سفر کرده اند.