سمنان – حسین بابامحمدی
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری اولین خیابان ورزش با عنوان “خیابان در اختیار بچه هاست” در سمنان خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، عباس بابایی گفت: این برنامه یکشنبه ۶ مرداد ماه ساعت ۱۹:۰۰ الی ۲۰:۳۰ در بلوار چمران،انتهای خیابان پست پنجم، مقابل دبستان انبیاء برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این برنامه بازی و ورزش کودکان همراه با خانواده ها در خیابان برگزار شد، تصریح کرد: بازی های خیابانی شامل هفت سنگ، لی لی، استپ هوایی، ماروپله،طناب زنی،داژبال(وسطی)، زو و ….. اجرا شد و مورد استقبال کودکان سمنانی قرار گرفت.
بابایی با اشاره به فعالیت های ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: این سازمان به دنبال ایجاد فرهنگ توجه به بازی و ورزش کودکان و همچنین بستر سازی در راستای تحقق اهداف سمنان شهر دوستدار کودک و ورزش کودکان که در واقع سلامت حال و آینده کودکان است، برنامه های مدونی را ترسیم و به اجرا گذاشته است.
وی با تاکید بر اینکه ورزش های بومی محلی فرصت‌هایی فوق‌العاده هستند که والدین و کودکان در یک “فعالیت مشترک” حضور پیدا می کنند، افزود: فعالیتهای ورزشی با هدف تحکیم بنیان خانواده،ایجاد روحیه نشاط و شادابی، توسعه و ترویج تفریحات ورزشی کم هزینه و در دسترس ، هدفمند کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ، افزایش نقش مشارکتی لایه های مختلف اجتماعی در غنی سازی اوقات فراغت و احیای بازی های بومی و محلی در میان کودکان و نوجوانان را از اهداف این برنامه عنوان به شمار می رود.
این برنامه با مشارکت دستگاه های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، هیئت ورزش های همگانی شهرستان سمنان و اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان برگزار شد.