سمنان – حسین بابامحمدی :
سومین نمایشگاه عکس شهریاران با معرفی برترین های خود در مجتمع فرهنگی هنری کومش به کار خود پایان داد.
به گزارش جارچی اخبار، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: اختتامیه سومین جشنواره عکس “شهریاران” در آیینی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سمنان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسوولان فرهنگی و اجرایی در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد.
عباس بابایی با بیان اینکه در این مراسم از برترین های بخش های مختلف این جشنواره با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان وجمعی از مسوولان تجلیل شدند، اظهار داشت: در سومین دوره این جشنواره بیش از ۷۰۰ اثر از ۱۲۸ عکاس ارسال و مورد داوری قرار گرفت.
وی در این آیین باتاکید بر اینکه برنامه ریزی مدیریت شهری باید بر مبنای کیفیت زندگی شهروندان در شهر باشد اظهار داشت: تلاش و فعالیت های مدیران شهری باید بر مبنای فراهم نمودم محیطی برای رشد خلاقانه و بالندگی شهروندان باشد.
بابایی یکی از الزامات برنامه ریزی مدیریت شهری را پرداختن به موضوعات اجتماعی و سیاست های فرهنگی در شهر دانست و افزود: در بحث مدیریت شهری باید تلاش کنیم از ظرفیت های مردمی،ngo و سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان مدیریت شهری و ابزار کلیدی در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد و ان شاءالله با حضور همه هنرمندان وشهروندان شاهد برپایی رویدادهای مختلف هنری،فرهنگی ورزشی در شهر سمنان باشیم و شهری با نشاط را برای شهرمان رقم بزنیم.
در این آیین رییس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه باید به فرهنگ و هنر به عنوان یک وظیفه نگاه کرد، اظهار داشت: در این دوره نگاه جدیدی در شهر به فرهنگ،هنر و کارههای ارزشی می شود این نگاه باید به عنوان معیار و اصل در شهر استوار شود.
سید مسعود سیادتی افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در دو سال گذشته به همت سرپرست این سازمان و همکارانش نگاه جدیدی شامل تقسیم بندی برنامه های فرهنگی در کل شهر و و اهمیت دادن به برگزاری برنامه های فرهنگی هنری بدون توجه به ارزش ریالی و نگاه وظیفه گرا نسبت به برنامه های فرهنگی،هنری را در شهر القاء کردند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف شورا ایجاد دوسالانه های عکاسی،نقاشی،خط،موسیقی و تئاتر است، تصریح کرد: برگزاری دوسالانه های عکس،نقاشی،شعر و ادبیات و .. را برای شهر سمنان ضروری دانست و ابراز امیدواری نمود در طی دو سال آتی این مهم تحقق یابد.
سیادتی در پایان سخنان خود از برگزاری دوسالانه های عکاسی،نقاشی،خط،موسیقی و تئاتر در سطح ملی و بین المللی تاکید کرد و گفت: تحقق این امر مهم اتفاق و موفقیت بزرگ برای شهر مان رقم خواهد خورد .
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان افزود: این جشنواره در موضوعات جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری سمنان، آیین های سنتی عید نوروز و بهار در سمنان، فضای های جاذب شهر سمنان شامل مناظر، نمادها، نورپردازی ها، فضای سبز، سمنان در شب و سمنان شهر دوستدار کودک برگزار و آثار ارسالی از رشد دو برابری در تعداد عکاسان و رشد ۶۰ درصدی در تعداد آثار دریافتی نسبت به دوره دوم برخوردار بوده است.
در پایان این جشنواره و در بخش تک عکس حرفه ای امین طالب رتبه اول، سیدعابد میرمعصومی رتبه دوم و علی ابک و امیر آذرپور رتبه سوم مشترک را به خود اختصاص دادند و در این بخش مهرناز صالحیان، فرید صالحیان و پیمان صالحیان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.در بخش تلفن همراه نیز اسماعیل طحان، مهدی نجفی و امین طالب به عنوان برترین ها معرفی و نبی ا.. شیخی و مبین رزم خواه شایسته تقدیر شناخته شدند.در بخش ویژه (نشاط اجتماعی) نیز محمد نجم، یعقوب پازوکی و علی ابک به عنوان اول تا سوم معرفی شدند و از مسعود محقق و سیدمهدی طاهری تقدیر شد.سومین جشنواره عکس شهریاران توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مدیریت گردشگری شهرداری سمنان، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان، انتشارات آبرخ و موسسه موج فرهنگ سمنان برگزار شد.