وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاهیان و در راس آنها دانشجویان باید با اعتماد به نفس، خود اتکایی، ایده پردازی و شجاعت ورود به بخش‌های اجرایی را پیدا کنند، چرا که در دانشگاه‌های ما ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که باید از این پتانسیل برای توسعه پایدار کشورمان در حوزه های مختلف بهره مند شویم.
به گزارش جارچی اخبار ، منصور غلامی در آیین افتتاح واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی واقع در خلعت پوشان دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه در حال حاضر در حوزه ارتباط با صنعت کارهای رو به رشد و زیادی در وزات خانه و دانشگاه ها صورت گرفته، اما برای رسیدن به مرحله ایده آل باید بیش از اینها تلاش کرد، تصریح کرد: همکاری دانشگاه با صنعت و با بخش خصوصی موجب آشنایی آنها با دغدغه ها و مشکلات یکدیگر و نیازسنجی صحیح از مسائل می شود و بر همین اساس دانشگاه ها با ارائه راهکارهای علمی و اصولی ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع و امکانات، با بهبود شرایط راه پیشرفت را برای بخش صنعت و خصوصی هموار می نماید.
به گفته وی یکی از اهداف آموزش، تولید محصولاتی منطبق با استاندارد و قابل استفاده بودن است که این کار در دانشگاه تبریز با راه اندازی واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی محقق شده که محصولاتشان را در ابتدا، خانواده دانشگاهی استفاده خواهند کرد.
وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز جزو مراکز پیشرو در زمینه آموزش کشاورزی کشور است، یادآور شد: نگاه علمی و ویژه به بخش آموزش کشاورزی جزو نیازها و شاخص های پیشرفت است و افزایش توانائی های علمی دانشجویان کشاورزی موجب بهبود نتایج در عرصه عمل و فواید اقتصادی آن را در پی دارد.
میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی های بالای دانشکده کشاورزی این دانشگاه در عرصه تولید علم و فناوری و تربیت نیرو در بخش کشاورزی و دامپروری تاکید کرد: با این اجرای این طرح دانشجویان علاوه بر جنبه آموزش علمی با بحث مهارت افزایی مسائل و طرح های اجرائی در زمینه زراعت، امور دامی، صنایع غذایی وکشاورزی آشنا خواهد شد.
دکتر قادر دشتی رئیس دانشکده کشاوری دانشگاه تبریز نیز در این آیین با ارایه ارائه گزارش اجمالی در خصوص ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی این دانشکده کشاورزی گفت: این دانشکده از سال ۱۳۳۴ آغاز به فعالیت کرده و در این مدت همواره به نوعی پیشگاه تولید علم و فناوری در زمینه کشاورزی و رشته های مرتبط در سطح ایران بوده و در این میان همچنین اساتید و دانشجویان ممتازی تربیت کرده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی با مشارکت جامعه حامیان این دانشگاه راه اندازی شده است، یادآور شد: در این واحد روزانه حدود سه تن شیر و دو تن دوغ تولید خواهد شد و قابلیت افزایش تا حدود ده تن را نیز دارا است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی دانشگاه تبریز، بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دیدار با دانشگاهیان و مسئولان آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده است.