وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر اجرای طرح آمایش آموزش عالی تاکید کرد و گفت: کارهای کارشناسی و برنامه ریزی اساسی دراین زمینه صورت گرفته که با شفاف سازی و تنویر افکارعمومی در زمینه مزایا و اهداف این طرح می توان گام های تعیین کننده ای در این خصوص انجام داد.
به گزارش جارچی اخبار ، منصور غلامی ظهر امروز جلسه اعضای شورا، هیات ممیزه، شورای صنفی و نماینده ایثارگران دانشگاه تبریز ضمن اظهار خرسندی از حضور در دانشگاه تبریز گفت: امروزه با توجه به تحریم های که دشمنان این نظام علیه ملت ایران درحوزه های مختلف تحمیل کرده و در این راستا مشکلاتی را در بخش های مختلف از جمله در دانشگاه ها بوجود آورده که با همدلی و همکاری جدی خانواده بزرگ دانشگاهیان کشور، می توان گام های موثر و اساسی در حل این مشکلات برداشت.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح ساماندهی و آمایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: کارهای کارشناسی و برنامه‌ریزی اساسی دراین زمینه صورت گرفته که با شفاف سازی و تنویر افکارعمومی در زمینه مزایا و اهداف این طرح می‌توان گام‌های تعیین کننده‌ای در این خصوص انجام داد.
وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها با پژوهشگاه‌ها برای جذب دانشجو و همکاری پژوهشی ضروری بیان کرد و افزود: فعالیت‌های ارزنده و خوبی در خصوص تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صورت گرفته و در این راستا اکثر مدیران و شاغلانی که در حال حاضر مشغول به فعالیت در کشور هستند، جزء فارغ التحصیلان همین دانشگاه‌ها هستند و برای تحقق این امر در صورت نیاز سنجی دانشگاه ها و همکاری سایر وزارت خانه ها و سازمان ها شاهد اشتغال بیشتر خواهیم شد.
وی درخاتمه یادآور شد: این وزارتخانه همچنین در زمینه آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی، امور رفاهی، جلوگیری از خرید و فروش پایان نامه ها و پرداخت متمرکزحقوق کارکنان قراردادی دانشگاه ها اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
تهدیدها را باید به فرصت تبدیل کرد
میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز نیز در این آیین با تاکید بر اینکه کشور ما در طول چهل سال اخیر مشکلات و تهدیدات متعددی را سپری کرده است و درحال حاضر نیز با انواع تحریم ها و تهدیدها از سوی دشمنان این انقلاب روبرو است، اظهار داشت: به تبع این تحریم ها در حال حاضر با برخی مشکلات اقتصادی روبرو هستیم که عوارض آن بخش های مختلف کشور از جمله دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را نیز تحت شعاع قرارداده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در اکثرا کشورهای دنیا دانشگاه ها و مراکز آموزشی کمتر از پیامد های تغییرات اقتصادی متضرر می شوند، تاکید کرد: متاسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر دانشگاه های کشورمان نیز با مشکلاتی مواجه شده اند که امید است در آینده نزدیک با حمایت مسئولان و کسب منابع درآمدی جدید شاهد پیشرفت دانشگاه ها باشیم.
وی تاکید کرد: ما باید در حد توان با توجه به ظرفیت‌های که در کشورمان در بخش‌های مختلف از جمله در دانشگاه‌ها است به بهترین شکل برای خنثی کردن توطئه دشمنان بهره مند بشویم و برای شکوفایی همه جانبه کشورمان تلاش بکنیم.
در این آیین همچنین جمعی از اعضای شورا، هیات ممیزه، شورای صنفی و نماینده ایثارگران این دانشگاه به نمایندگی به ارایه نکته نظرات و دیگاه های خود پرداختند و در ادامه وزیر علوم به تعدادی از سوالات و دیگاه ها پاسخ داد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی دانشگاه تبریز، بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دیدار با دانشگاهیان و مسئولان آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده است.