نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار روستایی و عشایری موافقت کردند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، با یک فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با ۱۲۶ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
غلامرضا کاتب در توضیح درخواست یک فوریت طرح مذکور، گفت: در شرایط تحریم اقتصادی یکی از راهکارهای مبارزه با تحریم، رونق تولید و کمک به تولیدکنندگان به ویژه مولدین (روستاییان) است از این رو فراکسیون اشتغال مجلس براساس جلساتی که با وزرای جهاد کشاورزی و کار و مسئولان سازمان میراث فرهنگی داشته اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری را برای افزایش سرعت عمل و رفع ایرادات پرداخت اعتبارات لازم دانست.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مذکور مصوب سال ۱۳۹۶ است که طبق آن یک و نیم میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت انجام گرفته ولی ۳۰۰ میلیون دلار هنوز ریالی و مصرف نشده در حالی که ۹۶۰۰ میلیارد طرح روستایی به بانک ها ارائه شده است.
وی افزود: با توجه به قانون مناطق مرزی و دورافتاده در این طرح به طور ویژه دیده شدند، هماهنگی هایی هم با دولت و سیستم بانکی انجام شده تا به چرخه تولید کمک شود.
کاتب یادآور شد: براساس اصلاحات انجام گرفته از تمام ظرفیت ستاد اجرای فرمان امام، بنیاد مستضعفان و دستگاه هایی که در مناطق مختلف به تولید و اشتغال کمک می کنند و اعلام آمادگی کرده اند استفاده خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارزش پول ملی ما سه برابر کاهش یافته لذا با اصلاحات انجام گرفته به دنبال افزایش نقدینگی و اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه و جلوگیری از مهاجرت روستاها به شهرها هستیم.