معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر روز پنجشنبه رییس جمهوری به استان، گفت: شرایط و مقدمات کامل سفر حجت الاسلام و المسلمین روحانی به تبریز به طور کامل مهیا شده است.
به گزارش جارچی اخبار، علیار راستگو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مردم میهمان نواز آذربایجان شرقی آماده استقبال از رییس جمهور خود هستند و این سفر فواید و عواید بسیاری برای استان به خصوص در خصوص طرح های مرزی دارد.
وی با بیان اینکه تعدادی از طرح ها به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور وزیران مربوطه برگزار می شود، گفت: هماهنگی های لازم با فرمانداران پنج تا ۶ شهرستان آذربایجان شرقی که این طرح ها آماده بهره برداری شده، انجام شده است.
راستگو خاطرنشان کرد: طرح های مرزی در استان هایی که دارای مرز هستند اجرا می شود و آذربایجان شرقی ۲۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان دارد.
معاون سیاسی و امنیتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان امن ترین استان کشور است، گفت: تاکنون هیچ گونه حادثه امنیتی در استان و مرزی های آن وجود نداشته است و بالاترین ضریب امنیتی را در کشور دارد.
راستگو بیان کرد: سفرهای رییس جمهوری و مقام های ارشد نظام به استان با خیر و برکت همراه است و اردیبهشت ماه سال گذشته هم که حجت الاسلام والمسلمین روحانی سفر ۲ روزه ای به آذربایجان شرقی داشتند با برکات زیادی برای استان همراه شد.
وی با بیان اینکه سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی دارای ۲ ویژگی اصلی است، افزود: رییس جمهور در این سفر دیدار عمومی نخواهد داشت و سفر پروژه ای محسوب می شود بر این اساس طرح های متعددی در بخش های مختلف نیرو و عمران افتتاح و به بهره برداری می رسد.
راستگو با اشاره به دومین ویژگی سفر ادامه داد: شرایط ویژه کشور در عرصه روابط بین الملل بعد از حوادثی که بعد از اردیبهشت ۱۳۹۷ و خروج آمریکا از برجام انجام شد تحقق این طرح ها، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و نقش آفرینی آذربایجان شرقی را در این خصوص نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری به همراه برخی از وزیران فردا پنجشنبه به منظور افتتاح چند طرح مهم عمرانی و خدماتی به آذربایجان شرقی سفر می کند.
دکتر روحانی آخرین بار، سال گذشته به منظور شرکت در مراسم افتتاح رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ به این استان سفر کرد.