با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۷۸ پروژه بهداشتی و درمانی در آذربایجان‌شرقی با هزینه کرد ۱۶۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان آدربایجان شرقی، عملیات ساخت بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی مرند در زمینی با زیربنای ۳۲ هزار متر مربع با حضور وزیر بهداشت آغاز شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، دکتر سعید نمکی همچنین مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی شهید بهشتی مرند که در زمینی با زیربنای ۷۰۴ متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است راافتتاح کرد.
در این مرکز، خدمات پزشکی، مراقبت های سلامتی، مامایی، داروخانه، بهداشت محیط و حرفه ای، تزریقات و آموزش های بهداشتی به گروه های مختلف جمعیت ۱۱۵۰۰نفری تحت پوشش، ارائه می شود.
براساس این گزارش، وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت مرند، گفت: امیدوارم به سرعت عملیات ساخت بیمارستان جدید مرند با ظرفیت ۳۰۴ تخت تکمیل شود، چراکه این بیمارستان پس از بهره برداری، یکی از بیمارستان های مدرن و پیشرفته و موثر در ارائه خدمات به مردم و گردشگران سلامت خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در یک برنامه زمان بندی شده، در بازه زمانی دو تا سه سال آینده، شاهد تکمیل این بیمارستان باشیم.
دکتر نمکی افزود: مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی شهید بهشتی مرند، خدمات پیشگیرانه و درمانی مورد نیاز مردم منطقه را با استفاده از سیستم ارجاع، پزشکی خانواده و راهنماهای بالینی ارائه می کند
همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی، ۲۴ خانه بهداشت، ۲۵ خانه زیست پزشک، ۲۵ مرکز سلامت روستایی و شهری، ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با مجموع زیر بنایی ۲۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع همزمان با حضور وزیر بهداشت در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
همچنین ساختمان اورژانس بیمارستان فاطمیه شبستر با زیر بنای یک هزار و ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال، مرکز دیتا سنتر دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، بخش آنژیوگرافی بیمارستان امام رضا تبریز با هزینه کرد ۴۸۰ میلیارد ریال و پروژه توسعه بیمارستان الزهرا تبریز با ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
۱۶۹ میلیارد تومان برای این ۷۸ پروژه بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی هزینه شده که ۱۸ میلیارد تومان آن توسط خیران استان تامین شده است.
رییس جمهوری امروز به همراه شماری از اعضای کابینه و در راستای دور سوم سفرهای استانی میهمان مردم آذربایجان شرقی است.
در این سفر بیش از ۵۰۰ طرح به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.