نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: دولت در زمینه واگذاری کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی اهلیت ها را به درستی احصاء کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در شورای اداری آذربایجان با حضور رییس جمهوری، واگذاری بدون مطالعه و احصای اهلیت خریداران کارخانه ها را یکی از چالش ها و مشکلات اقتصادی استان خواند و افزود: انتظار داریم دولت در این زمینه حساسیت های بیشتری از خود نشان دهد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی، قیمت بالای مسکن، معیشت، سلامت و اشتغال را از دیگر چالش های استان خواند و اظهار داشت: در کنار این مشکلات، معضلاتی چون تحصیلات ابتدایی و عالی، خصوصی سازی های بی مبنا، راه آهن ناقص میانه – تبریز که ۲۰ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است، جاده تبریز- سهند، جاده تبریز- بازرگان، رکود صنعت، حاشیه نشینی و کمبود زیرساخت های فرهنگی و ورزشی و نیز بی توجهی به مسایل زیست محیطی از جمله قطع درختان جنگل ها نیز درگیر هستیم.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه طرح های احیای دریاچه ارومیه و تکمیل تونل انتقال آب زاب به این دریاچه را خواستار شد و اضافه کرد: توجه بیشتر به کشاورزی و صنعت کفش و قالی بافی، ساماندهی فضای آشفته مجازی، بیمه درمانی ایثارگران و تامین خانه های عالم و چاره اندیشی برای بالا رفتن سن ازدواج از دیگر مطالبات مردم استان از دولت است.
وی اجرای اقتصادی مقاومتی و رونق تولید داخلی، رفع موانع صنایع و کارآفرینان، حمایت بانک ها از تولید و اعطای اختیار به مقامات استانی، تسهیلات ویژه به بافت های فرسیوده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان و حمایت از پیام رسان های داخلی و استفاده از منطقه آزاد ارس، صدور دستور ویژه برای ساخت خانه های عالم در روستاها و حملایت از بیمه درمانی ایثارگران و پیگیری مصوبات سفر قبل را از راهکارهای رفع مشکلات و چالش های فوق برشمرد.
امام جمعه تبریز از موضع گیری های اخیر دولت در قبال سیاست های زورمدارانه آمریکا قدردانی کرد و گفت: به کارگیری توان و سرمایه دیپلماسی برای نیفتادن در تله آمریکا و دستگیری جاسوسان سرویس های اطلاعاتی و کوتاه نیامدن در مقابل زورگویان در کنار تبعیت از مقام رهبری در مباحث کلان و کاهش تعهدات برجامی و حمایت از سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به خاطر تحقیر امریکا در سرنگونی پهپاد و کشتی انگلیس خبیث، جای تشکر دارد.
حجت الاسلام آل هاشم از حضور رییس جمهوری در شهر شهیدان محراب و سرزمین شهدای ۲۹ بهمن و خانه عاشوراییان ابراز خرسندی کرد و افزود: در آستانه روز خبرنگار این روز مهم در تاریخ کشور را خدمت مجاهدان قلم تبریک گفته از آنان به خاطر پوشش شایسته این مراسم قدردانی می کنم.
وی به نقش آذربایجان در تحکیم هویت دینی و دفاع از تمامیت ارضی کشور اشاره کرد و آن را پررنگ و غیرقابل انکار دانست که در برهه های مختلف در قامت منطقه ای غیور همواره حافظ منافع کشور بوده و سینه در مقابل مشکلات سپر کرده است.
حجت الاسلام آل هاشم به در پیش بودن سالروز انقلاب مشروطه اشاره و یادآوری کرد: مشروطه یادآور مجاهدت مردم در برابر استبداد و استکبار است و نشان داد این سرزمین کهنسال باید لذت آزادی و عدالت را دریابد.
وی ادامه داد: آذربایجان دیار شجاعان میدان های سخت است و آخرین گواه آن ایستادگی مردم در برابر وسوسه های خارجی برای همراهی در آشوب های دی ماه ۹۶ و تابستان ۹۷ بود و مردم نحیب این خطه دست رد به شینه شیاطین زنند تا مایه نامیدی دشمنان و خوشحالی دوستان شوند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه همدلی و هماهنگی بسیار خوبی در میان مسئولان آذربایجان شرقی برقرار است، گفت: این وحدت و انسجام در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی و نمایندگان خبرگان رهبری، نیروهای مسلح و امنیتی و ائمه جمعه و استاندار فرهیخته و مردم قهرمان حاکم است.
وی وجود آثار تاریخی و مناطق بکر طبیعی و آب و هوای سالم را از ظرفیت های بسیار مهم آذربایجان شرقی برای توسعه خواند و گفت: با ایجاد امکانات رفاهی می توان از این جاذبه های گردشگری به نحو احسن بهره برداری کرد.
حجت الاسلام آل هاشم وجود ذخایر غنی معدنی، عشق به ورزش در بین جوانان و همسایگی با کشورهای منطقه و نیز مناطق آزاد تجاری و صنعتی به همراه وجود فرهنگی ایثار و شهادت را از فرصت های دیگر آذربایجان شرقی برای رشد و توسعه روزافزون عنوان کرد.
وی اظهار داشت: آذربایجان در حرکت گام دوم انقلاب نیز پیش خواهد بود و به فرموده رهبری مبنی بر پیشگامی در این زمینه عمل خواهد کرد.
رییس جمهوری در سفر یکروزه خود به آذربایجان شرقی پس از افتتاح طرح های پالایشگاهی و نیروگاه سیکل ترکیبی هریس، نمایشگاه فرش تبریز را افتتاح و در نشست شورای اداری استان شرکت کرد.