رئیس جمهوری با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز کار عظیم و بزرگی در کشور انجام داده است، گفت: فکر می کنم کشور ما در اجرای خطوط گاز و ارایه خدمات گازرسانی به شهرها و روستاها در دنیا اول باشد.
حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های گازرسانی به روستاهای شهرستان اهر از طریق ویدئوکنفرانس با بیان اینکه گازرسانی به طور مرتب ادامه دارد، افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم سالانه ۳ هزار روستا به شبکه گاز کشور متصل شده و این کار از افتخارات بزرگ کشور ماست.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه وقتی رئیس جمهور روستازاده باشد خدمات دهی به روستاها سرعت می گیرد، اظهار داشت: هم اکنون در روستاها تحول خوبی از نظر رفاه و عدالت اجتماعی روی داده است.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه صنعت گاز در کشور در یک موقعیت استثنایی قرار گرفته است، گفت: صنعت گاز هم در بخش داخلی در حد تراز اول مطرح می شود و در سطح بین المللی کمتر کشوری وجود دارد که توسعه در گاز رسانی را در این وسعت انجام داده باشد.
منتظر تربتی، افزود: پشتوانه توسعه این صنعت در بخش گازرسانی به ویژه در روستاها نتیجه تلاش دولت و وزیر نفت در سال های اخیر در بخش عسلویه انجام داده است و افزایش تولید در این منطقه مبنا برای توسعه گازرسانی به روستاها و صنایع است.
وی با اشاره به اینکه صنعت گاز به عنوان شناسنامه انقلاب اسلامی در بخش توسعه عدالت اجتماعی و رفاه عمومی می توان قلمداد کرد، اظهار داشت: عمده توسعه گازرسانی در بعد از انقلاب اسلامی انجام شده است و قبل از انقلاب فقط یک روستا به شبکه گاز متصل بود که اکنون گازرسانی به روستاها به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در آذربایجان شرقی ۶۷ شهر وجود دارد که همه به شبکه گاز متصل است، گفت: در این استان ۲ هزار و ۷۲۴ روستا وجود دارد که در ۲ هزار و ۶۱۱ روستا روستائیان سکونت دارند و قابل گازرسانی بوده و تاکنون برای ۲ هزار روستا گازرسانی شده است.
تربتی، ادامه داد: امروز ۵۳ روستا به شبکه گاز متصل می شود و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴۶ روستا نیز شروع می شود و گازرسانی به ۲۲۰ روستا نیز در دست اجرا است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون ۹۷.۸ درصد مردم این استان به شبکه گاز متصل هستند و در سال آینده این میزان به ۹۸.۸ درصد می رسد.
تربتی افزود: پروژه های امروز گاز در این شهرستان شامل بهره برداری از طرح گازرسانی به ۵۳ روستا، افتتاح گازرسانی به ۵۶۰ واحد صنعتی که زمینه صرفه جویی سالانه ۵۵ میلیون لیتر سوخت فرآورده فراهم می شود، بهره برداری از فاز دوم خط ۱۶ اینچ ورزقان – اهر که علاوه بر پایداری گاز شبکه شمال این استان موجب تامین گاز مورد نیاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس می شود و آغاز عملیات اجرایی طرح گازرسانی به ۱۴۶ روستا است.
در این مراسم با دستور رئیس جمهوری طرح ها به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی آن ها آغاز شد.