رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: پروژه های بسیار خوب و تاثیرگذار اقتصادی و اشتغالزا برای آذربایجان شرقی داریم که امروز افتتاح می شود.
حسن روحانی روز پنجشنبه در بدو ورود به تبریز در فرودگاه این شهر، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در این ایام مبارک و پایان ماه ذیقعده و آغاز ذیحجه توفیق حاصل شد تا میهمان مردم عزیز و دلاور آذربایجان شرقی و تبریز باشم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: در این سفر پروژه هایی را که پارسال برنامه ریزی شده بود، بررسی و گزارش آنها را اعلام می کنیم و بسیاری از آنها افتتاح می شود.
روحانی اضافه کرد: افتتاح های بسیار مهمی داریم که هم رقم مالی خوب و هم اثر اقتصادی بسیار زیادی برای استان خواهند داشت که شامل پروژه های آب، برق و پالایشگاه و سایر موارد است که امدوارم برای مردم خیر و برکت داشته باشد.
در جریان سومین سفر استانی رییس جمهوری به آذربایجان شرقی تعداد ۵۱۸ طرح با ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۲۴۰ میلیون یورو افتتاح می شود که از این تعداد ۴ طرح اصلی مربوط به طرح های مرزی در حوزه آب و وزارت نیرو است که با حضور حسن روحانی و جمعی از اعضای هیات دولت به بهره برداری می رسد.
۴ طرح عمرانی یاد شده شامل طرح مهم سد حاجیلار چای، بهره برداری از آب ارس که ۷۰۰ هکتار را زیر کشت می برد، سد خداآفرین و نیروگاه گازی ۵۰۰ مگاواتی هریس است که در مجموع با ۱۰۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۲۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی به بهره برداری می رسند.
در سایر حوزه های عمرانی و زیرساختی نیز ۳۷۰ طرح به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری هستند که هشت طرح شرکت پالایش نفت تبریز به ارزش ۴۷۹۰ میلیارد تومان، ۷۱۳ میلیارد تومان طرح اقتصادی نیز در حوزه های جهادکشاورزی و صنعت و معدن آماده افتتاح می باشد.
رییس جمهوری در حالی امروز میهمان مردم آذربایجان شرقی در راستای سومین سفر استانی به این خطه است که جمعی از وزرای کابینه امید از جمله نیرو، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت او را همراهی می کنند.