رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی از رییس جمهوری خواست با صدور دستوری، به مطالبات دیرینه مردم استان از جمله اتمام پروژه راه آهن تبریز- میانه و بزرگراه تبریز- مرند – جلفا پاسخ دهد.
محمد وحدتی هلان روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری تبریز با حضور رییس جمهوری اظهار داشت:مردم شریف آذربایجان در تمام نهضت های اسلامی پیشرو بودند و موفقیت های جمهوری اسلامی را پایه گذاری کرده اند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی یکی از مطالبات کارآفرینان آذربایجان شرقی را آماده کردن زیرساخت های تولید و رونق اقتصاد دانست و گفت: کارآفرینان آذربایجان شرقی نه تنها توان رونق تولید در استان را دارند بلکه توان نجات اقتصاد کشور را دارند که باید بستر فعالیت آنها فراهم باشد.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی اظهار داشت: امروز وقتی به شهرک های صنعتی مراجعه می کنیم، تولید کننده با کمبود برق مواجه است و خواهان تولید برق مورد نیاز تولید در شهرک های صنعتی هستیم.
وحدتی با بیان اینکه امروز راه های ارتباطی مهم ترین مشکل کشور هستند، افزود: بیش از ۵۰ درصد راه های روستایی از بین رفته و راه تبریز – مرند – جلفا چندین سال است که معطل مانده است و این راهی است که ایران را به اروپا وصل کرده و بزرگ ترین شاهراه اقتصادی و تجاری کشور محسوب می شود و از طرف مردم از شما می خواهم دستور اتمام این طرح را صادر کنید.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ در سفر جنابعالی به تبریز از طرح راه آهن تبریز – میانه – بستان آباد سخن گفتید، ادامه داد: برای این طرح تا کنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و انصاف نیست نیمه تمام بماند.
وحدتی عدم آنتن دهی تلفن های همراه در بسیاری از روستاها و برخی نقاط شهری را معضل بزرگی دانست و گفت: دستور فرمایید تا آخر امسال نقاط کور تلفن همراه پوشش داده شود.
وی همچنین گفت: اتمام ترمینال فرودگاه بین المللی تبریز که بسیاری از پروازهای خارجی در این فرودگاه انجام می شود، از جمله مطالبات مردم آذربایجان شرقی است.
وی با بیان اینکه بسیاری از سدهای استان از جمله آیدوغموش میانه و سد بستان آباد پر از آب شده است، افزود: مردم و کشاورزان بی آب هستند دستور فرمایید تا کشاورزان از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.
وحدتی همچنین تکمیل طرح های مس سونگون و آلومینای سراب از جمله مطالبات دیرینه مردم آذربایجان عنوان کرد و گفت: در صورت تکمیل این طرح ها برای حدود ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.