عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب به شکل ویدیو کنفرانس و با دستور رئیس جمهوری آغاز شد.
حجت الاسلام حسن روحانی در آئین آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه از طریق ویدئو کنفرانس، از کارشناسان و افرادی که برای توسعه کشور تلاش می کنند، قدردانی کرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: خوشحالیم امروز علاوه بر اینکه یک واحد نیروگاهی در هریس افتتاح می شود، عملیات احداث یک واحد نیروگاه جدید ۴۵۱ مگاواتی دیگر در بناب آغاز می شود.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز در این آئین گفت: ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب ۴۵۱ مگاوات و شامل یک واحد توربین گازی به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات است که تا تابستان ۱۴۰۰ وارد مدار می شود و دارای یک واحد توربین بخار نیز با ظرفیت ۱۴۴ مگاوات با راندمان ۵۸ درصد است.
همایون حائری، با بیان اینکه اعتبار این پروژه ۲۵۰ میلیون یورو است، افزود: سوخت اول این نیروگاه سیکل ترکیبی بناب، گاز و سوخت دوم آن گازوئیل است و در ساخت آن از حداکثر توان داخلی استفاده شده است.
وی اظهار داشت: این نیروگاه در جوار نیروگاه قدیمی بخار بناب به ظرفیت ۶۵۰ مگاوات، احداث می شود و با ترکیب ظرفیت این ۲ نیروگاه، ظرفیت تولید برق در جنوب آذربایجان شرقی به بیش از یک هزار مگاوات می رسد و شرایط بسیار مناسبی برای تامین برق منطقه به ویژه در بخش صنایع و کشاورزی فراهم می شود.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: نیروگاه هریس از طریق خط ۴۰۰ کیلوولت و نیروگاه تبریز و همچنین از طریق خط خوی به نیروگاه بناب متصل می شود و یک لینک ۴۰۰ کیلوولت بسیار قوی را در این استان ایجاد می کند.
حائری، ادامه داد: این کار موجب می شود تا شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش های صنایع و کشاورزی فراهم شود.
آذربایجان شرقی امرز میزبان رییس جمهوری و تعدادی از وزیران در راستای سومین سفر استانی رییس کابینه امید است که در ۵۱۸ طرح افتتاح یا کلنگ زنی می شود.