با حضور رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی، ۱۲۵ طرح بخش کشاورزی با اعتباری افزون بر ۹۳۳۰ میلیارد ریال در آذربایجان شرقی بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با حضور در یک واحد مرغداری تخمگذار ۱۵۰ هزار قطعه ای در مرند این واحد را افتتاح کرد.
این واحد مرغداری با ظرفیت نهایی قابل افزایش تا ۶۰۰ هزار قطعه بوده و در مرحله اول سالانه بیش از ۲۴۰۰ تن تخم مرغ تولید می کند و برای ۲۳ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
این واحد طیور در ۲ سالن به ترتیب به مساحت های ۲۹۹۲ متر مربع و ۱۴۱۱ متر مربع ایجاد شده است و مساحت کل مجموعه ۵۳۱۱ متر مربع است.
همچنین وزیر جهادکشاورزی فاز اول گلخانه ۲۵ هکتاری بیلوردی شهرستان هریس به مساحت ۵ هکتار را گلنگ زنی کرد.
این گلخانه با ظرفیت تولید ۷۵۰۰ تن سبزی و صیفی و در فاز اول با ظرفیت تولید ۱۵۰۰ تن با سرمایه گذاری ۲۷۰ هزار میلیون ریال و با اشتغال ۶۰ نفر ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، حجتی امروز همچنین در جریان سفر خود به عنوان همراه رییس جمهور به آذربایجان شرقی از طرح پرورش ماهی در قفس سد «قرخ آرخاج» و مرکز مطالعات و پشتیبانی پرورش گاو بومی در شهرستان سراب بازدید کرد.
در این مرکز، ماهی قزل آلای رنگین کمان در ۶۰ دستگاه قفس با هزینه ۱۶ میلیارد ریال و با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن ماهی تولید می شود و برای پنج نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.