نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آمریکایی‌ها در راهبرد فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران به آخر خط رسیده اند و اکنون راهی جز انجام عملیات فریب ندارند.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: آمریکایی ها در این عملیات می خواهند مردم جمهوری اسلامی ایران را بترسانند ولی باید بدانند که ملت ایران تسلیم آن ها نخواهد شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: آمریکایی ها در راهبرد فشار حداکثری هر آنچه به فکرشان می رسید را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده اند و با ایجاد فضاسازی درباره خطر حمله نظامی می خواستند مردم ایران را بترسانند و این طراحی آن ها نیز با هدف قرارگرفتن پهباد فوق پیشرفته آن ها در تجاوز به آب‌های سرزمینی در دریای عمان از هم پاشید.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به تحریم ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا، گفت: مردم ایران اسلامی و آذربایجان با محکومیت این اقدام مغایر با حقوق بین‌الملل اعلام می کنند که این اقدام عجولانه، ابلهانه و کودکانه آن ها حکایت از شکست دشمن در فشار حداکثری و ناکامی در تقابل نظام مردمی ایران انقلابی است.
حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: آمریکا با تحریم نماینده دیپلماسی ایران نشان داد که فاقد قدرت منطق است و طرح موضوع مذاکره تنها یک بازی مسخره سیاسی است.
نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی با اشاره به راهبرد نه جنگ و نه مذاکره که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، گفت: گفتمان مقاومت و بازدارندگی بوده تنها مسیر دستیابی به قله پیروزی و مقاومت است و دستگاه دیپلماسی باید با قدرت و براساس مبانی عزت و مصلحت از منافع ملی صیانت کرده و زیر بار ظلم ستم آمریکا نرود.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به نشست بی‌نتیجه وین و عملیات آمریکایی ها و انگلیسی ها در آن، افزود: نشست بی‌نتیجه معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشور با ۱+۴ در حالی به پایان رسید که اروپایی‌ها ۱۱ تعهد بر جا مانده در چارچوب برجام دارند که یکی از مهم‌ترین آن ها فروش نفت ایران و بازگشت آن کشور است.
وی یادآوری کرد: همان طور که وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد، اروپایی‌ها آماده نیستند تا به صورت میدانی کار انجام دهند و دوست دارند فقط حرف بزنند و عمل نکنند که این موضوع به هدف مشترک آن ها با آمریکایی برای متوقف کردن ایران در مسیر حرکت و ادامه کاهش تعهدات هسته‌ای، برمی گردد.
امام جمعه تبریز با اشاره به سفر رئیس جمهوری به تبریز و افتتاح پروژه های متعدد در این سفر، گفت: این پروژه‌ها برای مردم خیر و برکت دارد و امید است با مسئولان نسبت به تحقق عملی خواسته های مردم از دولت اقدام کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار و شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه داد: نقش خبرنگاران در ایجاد همدلی، شادابی و امید دادن به جوانان بسیار مهم است و وظیفه سنگین و پراسترسی دارند.
وی با بیان اینکه در آستانه عید غدیر و دهه ولادت قرار گرفته ایم، از مردم و دستگاه های دولتی خواست جشن ها و مراسم های افتتاح خود را به این دهه موکول کنند و هیات‌های عزاداری و سینه‌زنی تا قبل از اتمام دهه ولایت مراسم عزاداری برگزار نکنند.