استاندار همدان گفت: با روی کار آمدن آرش میراسماعیلی در راس فدراسیون جودو، این رشته ورزشی در مدال آوری متحول شده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، سیدسعید شاهرخی روز شنبه در آیین تجلیل از مریم بربط بانوی تاریخ سازی جودوی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: فدراسیون جودو علاوه بر اینکه وضعیت بسیار خوبی را در بخش مردان ایجاد کرده است، در حوزه بانوان نیز شاهد درخشش در میادین بین المللی هستیم.
وی بیان کرد: اکنون نیز با توجه به درخشش مریم بربط در میدان آسیایی این انتظار می رود تا فدراسیون نگاه ویژه به استان همدان داشته باشد.
استاندار همدان با تمجید از پیشرفت ورزش بانوان این استان در میادین ملی و بین المللی گفت: بانوی جودوکار همدانی شایسته مدال طلا در این رقابت ها بود هر چند مدال نقره وی نیز حایز اهمیت است.
شاهرخی با اشاره به اینکه قهرمانان ورزشی الگو جوانان کشور هستند، گفت: این موفقیت مسیر بسیار مطلوبی برای استعدادها در رسیدن به عنوان های قهرمانی است.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز گفت: حمایت از نخبگان و قهرمانان ورزشی و مدال آوران در دستور کار این اداره کل قرار دارد و ما قبل از مسابقات نیز با حضور در اردوی تیم ملی پیگیر وضعیت مریم بربط بودیم.
محسن جهانشیر افزود: توجه به ورزش بانوان همواره از سیاست های اصلی دستگاه ورزش استان است و استعدادهای درخشانی در این عرصه داریم.
وی با تقدیر از حمایت های استاندار همدان از قهرمانان گفت: برای ورزش استان مایه افتخار است که قهرمان ارزنده جودو همدان پس از بازگشت خود از مسابقات قهرمانی آسیا مورد تقدیر بالاترین مقام ارشد استان قرار می گیرد.
مریم بربط هفته گذشته با کسب مدال نقره جوانان آسیا به نخستین بانوی ایرانی تبدیل شدکه توانست در این عرصه مدال کسب کند.